Poznaj swój chronotyp snu i dowiedz się, jak lepiej organizować dzień.

Zaznacz poprawną odpowiedź, aby przejść do następnego pytania.
Zauważyłeś literówkę lub błąd? Napisz do nas.

Komentarze sameQuizy: 127

Marchewciaa

Marchewciaa

Niedźwiedź!
Jesteś typem niedźwiedzia. To najpopularniejszy chronotyp, obejmuje od 50 do 55% wszystkich ludzi na świecie. Twój typ jest najbardziej wydajny w godzinach 10-18 – wykorzystuj ten czas!

„Niedźwiedzie to dostosowujący się do otoczenia wędrownicy. Lubią spać i polować o każdej porze. Do tej kategorii należą otwarci ludzie lubiący dobrą zabawę, którzy mają wysokie zapotrzebowanie na sen”
~ Michael Breus, specjalista w zakresie chronobiologii.

Jeśli jesteś niedźwiedziem, Twój idealny dzienny harmonogram powinien wyglądać następująco:

1. Pobudka o godzinie 7. Od razu po przebudzeniu poświęć kilka minut na ćwiczenia.
2. Pamiętaj o obfitym śniadaniu, które pozwoli Ci uniknąć wieczornego przejadania i kawie, która sprawi, że staniesz na nogi.
3. Prawdopodobnie odczuwasz zmęczenie w porze lunchu. Wybierz się wtedy na szybki spacer, który pomoże Ci zwalczyć senność.
4. Około 14 możesz znowu poczuć się zmęczony, dlatego lepiej zrób sobie kolejną kawę, która przygotuje Cię na przetrwanie popołudnia.
5. Teraz dobrze jest wywiązać się z obowiązków.
6. Między 18 a 20 trwa najlepszy czas na ćwiczenia. Nie leń się! Nawet najprostszy trening doda Ci potrzebnej energii.
7. Po gimnastyce zjedz lekką kolację. Powinna zawierać dużo białka, mniej węglowodanów.
8. Najedzony, rozdysponuj wieczorny czas wedle własnego uznania. Jednak pamiętaj, że to właśnie teraz jest najlepszy moment na wykonywanie kreatywnych zadań.
9. Idealną porą niedźwiedzia na położenie się do łóżka jest 23. Koniecznie godzinę przed zaśnięciem odstaw wszystkie swoje gadżety elektroniczne! W ten sposób przygotujesz organizm do snu i pomożesz mu się zregenerować.

Bardzo ważne jest, aby niedźwiedź nie spał dłużej niż 8 godzin, nawet w weekendy! Dłuższy sen sprawi, że będziesz jeszcze bardziej zmęczony!

Odpowiedz
Hayden___

Hayden___

Delfin!
Jesteś typem delfina. Delfiny stanowią 10% ludzkiej populacji, a ich sen jest dość niespokojny. Zdarza im się również cierpieć na bezsenność.

U prawdziwych delfinów śpi tylko jedna półkula mózgowa (…), a druga czuwa, koncentruje się na pływaniu i wypatrywaniu drapieżników. Nazwa ta doskonale pasuje do osób cierpiących na bezsenność, śpiących płytko i o niskim zapotrzebowaniu na sen.

No prawie ja

Odpowiedz
zniknalem_

zniknalem_

niedźwiedź
raczej obstawiałbxm delfina

Odpowiedz
Coy0te

Coy0te

Delfin!
Jesteś typem delfina. Delfiny stanowią 10% ludzkiej populacji, a ich sen jest dość niespokojny. Zdarza im się również cierpieć na bezsenność.

U prawdziwych delfinów śpi tylko jedna półkula mózgowa (…), a druga czuwa, koncentruje się na pływaniu i wypatrywaniu drapieżników. Nazwa ta doskonale pasuje do osób cierpiących na bezsenność, śpiących płytko i o niskim zapotrzebowaniu na sen.

Aby zapomnieć na zawsze o nieprzespanych nocach, delfiny powinny przestrzegać następującego planu dnia:

1. Pobudka o 6 bądź 6.30. Dzień zacznij od ćwiczeń. Następnie weź zimny albo naprzemienny prysznic, aby ostatecznie obudzić organizm.
2. Potem zjedz śniadanie pełne białka i węglowodanów.
3. Jako delfin najbardziej produktywny jesteś między godziną 10, a 18. Szczytową formę osiągasz o 10-12. To właśnie idealny czas, aby popracować nad rzeczami kreatywnymi.
4. W porze lunchu zaczynasz odczuwać zmęczenie. Wybierz się na krótki spacer i zjedz przekąskę.
5. Popracuj jeszcze trochę. Około 18 dodaj sobie sobie energii ćwiczeniami lub medytacją.
Unikaj jednak ćwiczeń siłowych, ponieważ mają one wpływ na zaburzenia snu.
6. O 22 wyłącz wszystkie gadżety elektroniczne, weź gorącą kąpiel lub długi prysznic, poczytaj książkę. Wycisz się, w ten sposób przygotujesz organizm do snu i pomożesz mu się zregenerować.
7. Najlepiej połóż się spać około 23, najpóźniej o północy. Jeśli nie możesz zasnąć, nie martw się. Spróbuj zmieniać pozycję, w której leżysz, aż w końcu znajdziesz tę najwygodniejszą – wtedy sen przyjdzie zupełnie naturalnie!

Jak ja się budzę dopiero o 14, jak mam wstać o 6😟

Odpowiedz
Biale_Serce

Biale_Serce

Fajny quiz

Odpowiedz
Biale_Serce

Biale_Serce

Wilk! 🐺

Odpowiedz
1
Harda_Alfa_Dzikiej_Sfory

Harda_Alfa_Dzikiej_Sfory

Wilk!
Jesteś typem wilka. Należysz do 15-20% ludzi, którzy nienawidzą poranków. Kładziesz się spać zbyt późno, a co za tym idzie – każdego dnia w nieskończoność naciskasz opcję drzemki.
"Prawdziwe wilki to nocni myśliwi. Nazwa ta pasuje do preferujących późną porę kreatywnych ludzi o średnim zapotrzebowaniu na sen." ~ Michael Breus, specjalista w zakresie chronobiologii.

Jeśli jesteś wilkiem, twój idealny dzienny harmonogram wygląda następująco:

1. Pobudka około 7.30 rano. Żeby tego dokonać, nastaw dwa alarmy oddzielone 20-to minutową przerwą. Pierwszy Cię obudzi, a drugi każe Ci wstać z łóżka.
2. Gdy tylko to zrobisz, nalej sobie szklankę wody i wypij ją w pobliżu otwartego okna.
3. Zjedz swoje ulubione śniadanie, jeśli lubisz, wypij kawę i wybierz się na spacer – najlepiej pójdź do szkoły/pracy na piechotę.
4.Wilki są najbardziej wydajne w godzinach 12-20, a szczyt swoich możliwości osiągają około 14. Najważniejsze obowiązki należy odłożyć na popołudnie.
5. Po pracy wciąż jesteś wypoczęty i pełen energii, dlatego to właśnie między 18 a 19 trwa najlepszy czas na ćwiczenia.
6. Właśnie teraz jest idealny moment, aby zająć się realizacją kreatywnych zadań.
7. Wilki nie mają najmniejszego problemu z późnym chodzeniem spać. Jednak jeżeli naprawdę chcesz zoptymalizować swój rytm dobowy, połóż się do łóżka około północy.
Koniecznie godzinę przed zaśnięciem odstaw wszystkie swoje gadżety elektroniczne! W ten sposób przygotujesz organizm do snu i pomożesz mu się zregenerować.
Yea takkkk😍🥰🐺🐺🐺🐺🐺!!!

Odpowiedz
1
-Filizanka-San_-

-Filizanka-San_-

Wilk!
Jesteś typem wilka. Należysz do 15-20% ludzi, którzy nienawidzą poranków. Kładziesz się spać zbyt późno, a co za tym idzie – każdego dnia w nieskończoność naciskasz opcję drzemki.
"Prawdziwe wilki to nocni myśliwi. Nazwa ta pasuje do preferujących późną porę kreatywnych ludzi o średnim zapotrzebowaniu na sen." ~ Michael Breus, specjalista w zakresie chronobiologii.

Jeśli jesteś wilkiem, twój idealny dzienny harmonogram wygląda następująco:

1. Pobudka około 7.30 rano. Żeby tego dokonać, nastaw dwa alarmy oddzielone 20-to minutową przerwą. Pierwszy Cię obudzi, a drugi każe Ci wstać z łóżka.
2. Gdy tylko to zrobisz, nalej sobie szklankę wody i wypij ją w pobliżu otwartego okna.
3. Zjedz swoje ulubione śniadanie, jeśli lubisz, wypij kawę i wybierz się na spacer – najlepiej pójdź do szkoły/pracy na piechotę.
4.Wilki są najbardziej wydajne w godzinach 12-20, a szczyt swoich możliwości osiągają około 14. Najważniejsze obowiązki należy odłożyć na popołudnie.
5. Po pracy wciąż jesteś wypoczęty i pełen energii, dlatego to właśnie między 18 a 19 trwa najlepszy czas na ćwiczenia.
6. Właśnie teraz jest idealny moment, aby zająć się realizacją kreatywnych zadań.
7. Wilki nie mają najmniejszego problemu z późnym chodzeniem spać. Jednak jeżeli naprawdę chcesz zoptymalizować swój rytm dobowy, połóż się do łóżka około północy.
Koniecznie godzinę przed zaśnięciem odstaw wszystkie swoje gadżety elektroniczne! W ten sposób przygotujesz organizm do snu i pomożesz mu się zregenerować.

Jak dla mnie to idealnie się zgadza.

Odpowiedz
BROKATOWYKOTEK

BROKATOWYKOTEK

Delfin
Tak

Odpowiedz
Kaka2011

Kaka2011

Niedźwiedź
Nie wilk

Odpowiedz

Nowe

Popularne

Kategorie

Powiadomienia

Więcej