Dostęp do wody Zobacz też Uwagi Przypisy Bibliografia Ostatnio zmodyfikowano 7 dni temu przez użytkownika 5.63.188.118 POWIĄZANE STRONY Ciężka woda związek chemiczny Autodysocjacja wody Konwersja tlenku węgla z parą wodną Wikipedia Treść udostępniana na licencji CC BY-SA 4.0, jeśli nie podano inaczej. Polityka prywatności Zasady użytkowaniaWersja standardowa75.63.188.118UNDERTALE WIKI
UNDERTALE WIKI Sans EDYTUJ
OPIS Najłatwiejszy przeciwnik. Zadaje tylko jeden punkt obrażeń. INFORMACJE O POSTACI LOKALIZACJA Snowdin RELACJE Papyrus (młodszy brat[1]) LEITMOTIF Sans. It's Raining Somewhere Else Song That Might Play When You Fight Sans MEGALOVANIA STATYSTYKI HP 1 ATAK 1 (obrażenia zmieniają się w Karmic Retribution) OBRONA 1 (unika obrażen przez 22 tury) EXP Automatyczna zmiana LV na 20) ZACHOWANIE Sprawdź WIĘCEJ
Będziesz mieć ZŁY CZAS. SANS OSTRZEGA NAS NA LUDOBÓJCZEJ ŚCIEŻCE.
Sans jest starszym bratem Papyrusa[2]. Po raz pierwszy pojawia się w Lesie Snowdin. Sans to jedna z głównych postaci w Undertale i w zależności od wyborów gracza może wspierać protagonistę lub być bohaterskim antagonistą.
Wygląd Sans jest niskim szkieletem o szerokim uśmiechu i dużych oczodołach. Ubiera się w niebieską, zawsze rozpiętą, bluzę z kapturem, czarne spodenki oraz białe (wiele osób twierdzi, że są one różowe, jednak w grze Sans nosi białe kapcie; istnieje również przypuszczenie, że są one niebieskie) kapcie. Jest on uśmiechnięty przez całą grę i prawie nie porusza kącikami ust. Jego białe źrenice znikają zawsze gdy robi się poważny. W czasie walki z nim, w momentach używania psychokinezy, jego prawa źrenica znika, a lewa staje się większa i miga naprzemiennie na żółto i błękitno.
Osobowość jestem sans. szkielet sans SANS PRZEDSTAWIA SIĘ PROTAGONIŚCIE.
Sans jest wyluzowaną, często śpiącą w pracy postacią. Lubi opowiadać słabe dowcipy dotyczące szkieletów, ku irytacji swojego brata. Sans jest miły i wspierający, ale potrafi nagle się stać bardzo poważny w niektórych momentach; wtedy, co ciekawsze, mówi "normalną" czcionką i używa wielkich liter – normalnie mówi czcionką Comic Sans i małymi literami.
Jest bardzo spostrzegawczy, a jego rola w grze i działania zmieniają się bardziej w stosunku do wyborów gracza niż w przypadku jakiejkolwiek innej postaci. Wie, ile razy pokonał gracza (w czasie ostatniej walki w Ludobójczej Ścieżce). Nienawidzi zawierać obietnic, pomimo tego obiecał Toriel, że będzie ochraniał ludzi, których spotka.
Jego pozorne lenistwo spowodowane fatalizmem i apatią; jest świadomy istnienia funkcji Zapisu, Wczytywania i Resetu (wiedzę tę obwinia o bycie przyczyną jego nieszczęścia) – wie, że każdy postęp, w tym wyjście potworów z Podziemia, dokonany w świecie gry w dowolnym momencie może zostać zresetowany i tym samym wszystko powróci do pierwotnej sytuacji. Mimo że twierdzi, iż to jego wymówka dla bycia leniwym, nie jest to prawdopodobne.
Patrząc na fakt jego wiedzy, posiadania książki o fizyce kwantowej, warsztatu, znajomość z Alphys i wielu innych dowodów, uważa się, że ma on naukową przeszłość.
Umiejętności Posiada wiedzę o wielokrotności linii czasu oraz możliwości Zapisu. Uzyskał ją prawdopodobnie dzięki badaniom naukowym, których ślady mogą zostać znalezione w jego pokoju (możliwe, że były one przeprowadzane razem z W. D. Gasterem).
Zostało również pokazane, że może się poruszać bardzo szybko, używać telekinezy i/lub pozornie teleportować się co wynika z jego częstego stosowania "skrótów". Podczas walki potrafi atakować promieniami za pomocą broni zwanej „Gaster Blasters” (nazwa użyta w plikach gry), czyli urządzeniom, które przypominają głowę smoka lub kozy. „Gaster Blasters” są także podobne do maszyny którą można zauważyć podczas eksploracji „Prawdziwego Laboratorium” i Omega Flowey'ego.
Sans jest także świadomy bycia w grze – jeżeli gracz osiągnął tzw. niemożliwe zakończenie (do odblokowania tylko za pomocą edycji pliku zapisu), Sans nazwie go "brudnym hakerem", przed tym jednak mówiąc aby zgłosił błąd do twórcy gry; oznacza to także, że Sans jest świadomy że w grze mogą wystąpić błędy.
Potrafi grać na puzonie, aczkolwiek w grze umiejętność ta zostaje pokazana tylko raz, jako że jego "sytuacyjna muzyka" denerwuje Papyrusa i musi czekać na odpowiednie okazje do zagrania jej.
Sans wie ile gracz zdobył EXP, jako że komentuje tę wartość w czasie osądu na końcu gry. Prawdopodobnie jego magia także reaguje na tę wartość – zadaje ona obrażenia "Karmę", otrucie, które prawdopodobnie nie zraniłoby gracza na Ścieżce Pacyfistycznej.
JOIN A PASSIONATE COMMUNITY OF PEOPLE WHO LOVE WHAT YOU LOVE. REGISTER Główna historia Honest Trailers Commentary | Guardians of the Galaxy Vol. 3
Unmute Duration 48:19 / Current Time 0:07
Advanced Settings
Fullscreen
Play
Rewind 10 Seconds
Up Next Brand logo
Neutralna Ścieżka Sans spotyka protagonistę po raz pierwszy po tym jak wychodzi z ruin w Lesie Snowdin, gdzie najpierw pojawia się jako czarna sylwetka; wita się z protagonistą i przedstawia. Mówi, że jest strażnikiem, ale nie jest zainteresowany w łapaniu ludzi, choć jego brat, Papyrus, jest. Następnie ukrywa bohatera przed bratem za korzystnie ukształtowaną lampą, po czym on i Papyrus mają burzliwą dyskusję o lenistwie Sansa i znaczenia puzzli. Sans pojawia się kilka razy w całym Lesie Snowdin zazwyczaj u boku Papyrusa, obserwując i komentując zagadki, ale nie angażując się aktywnie w jakiekolwiek łapanki, z wyjątkiem niegroźnej wykreślanki.
Sans nie pojawia się w Mieście Snowdin choć pokazuje się nagle w czasie randki gracza z Papyrusem, wystając ze swojego pokoju z puzonem w ręku. Jeśli gracz zabije Papyrusa, Sans będzie nieobecny przez resztę gry, dopóki się nie pojawi na końcu by wydać swój wyrok.
Po wejściu do Wodospadu Sans zostanie znaleziony podczas pracy na innym Posterunku, i pyta, czy Frisk chce spędzić czas z nim. Jeśli gracz się zgodzi, zabiera go do Grillby's poprzez "skrót". Sans jest serdecznie witany przez bywalców baru po czym przechodzi do zaproponowania graczowi hamburgera lub frytek. Po pewnym 'wypadku' z ketchupem, oświetlenie skupia się na nim. Sans następnie mówi graczowi, że Papyrus wspomniał iż pewien kwiat z nim rozmawiał i błędnie wierzy, że ktoś go oszukuje za pomocą Echo Kwiatu.
Sans ponownie jest widziany w Wodospadzie, gdzie nabiera gracza za pomocą teleskopu z pomalowanym na czerwono okularem. Nie ma pewności, ale najprawdopodobniej jest to ketchup.
W czasie ucieczki przed Undyne gracz zastaje go śpiącego na jednym z posterunków w Hotland. Gdy Undyne zauważa go śpiącego, staje się bardzo zła, po czym zatrzymuje się aby go skrytykować. Potem gdy wrócimy, sansa tam nie ma.
Sans później czeka na gracza na zewnątrz MTT Resort, gdzie oferuje wspólny posiłek w tutejszej restauracji. Jeżeli gracz się zgodzi, Sans zaprowadzi go tam jednym ze swoich "skrótów". W restauracji Sans ujawnia, że zaprzyjaźnił się z kobietą z podobną miłością do słabych dowcipów, która przebywała po drugiej stronie od wejścia do Ruin. Mówi graczowi, że kobieta poprosiła go o przysługę której obiecał się przestrzegać: pilnować i chronić każdego człowieka, który przyszedł przez drzwi. Twierdzi, że gdyby nie owa obietnica, gracz byłby "martwy na miejscu"; szybko jednak odrzuca to twierdzenie jako żart, następnie twierdzi, że wykonał dobrą pracę (choć zakwestionuje to, jeśli protagonista zginął). Przed wyjściem, mówi graczowi by dbał o siebie, bo jest ktoś, kto naprawdę się o niego troszczy.
Prawdziwa Pacyfistyczna Ścieżka Sans jest nieobecny w Ostatnim Korytarzu, lecz pojawia się podczas dialogów przed walką z Asrielem Dreemurrem. Po raz pierwszy spotyka Toriel, o której wspominał podczas jednym ze spotkań w restauracji. Przyjaciele chronią protagonistę dopóki Flowey nie więzi ich i nie zabiera ich DUSZ. Podczas walki z Asrielem, Sans jest jedną z zagubionych dusz.
W Epilogu, Sans pojawia się z resztą przyjaciół i rozmawia z Toriel. Jego dialogi mogą się nieco różnić w zależności od tego, jak gracz odnosił się do Toriel. Używa on również jej telefonu komórkowego, aby wysyłać za nią wiadomości, ponieważ ona uważa, iż jej kciuki są zbyt wielkie. Wraz z innymi potworami zmierza na Powierzchnię.
Gdy Papyrus wybiega poza ekran, mówiąc, iż chce przedstawić się innym ludziom, Sans ucieka w przeciwną stronę, aby dopilnować, by nie zrobił niczego złego. Najprawdopodobniej używa wtedy "skrótu".
Ostatni raz można go zauważyć w napisach końcowych, kiedy wyprzedza Papyrusa, jeżdżąc na rowerze po autostradzie.
Ludobójcza Ścieżka Sans wita się protagonistą jak zwykle, lecz podczas spotkań z Papyrusem informuje go, aby starał się chociaż udawać, że jest człowiekiem. Zauważywszy podejście gracza, przed walką z jego bratem, ostrzega go, że jeśli będzie dalej kroczyć tą ścieżką ''skończy źle''. Po zabiciu go, Sans nie pojawia się już wcale, dopóki protagonista nie dojdzie do Ostatniego Korytarza.
Po raz ostatni gracz spotyka go przed wejściem do sali tronowej. Zamierza powstrzymać gracza, zanim on doszczętnie zniszczy świat. Po pokonaniu go, EXP gracza wzrasta do 99999, a jego LV osiąga poziom 20. Sans pamięta poprzednie walki, nawet po ukończeniu Ludobójczej Ścieżki.
Więcej informacji: Sans/W walce Pomimo tego, zabicie Sansa nie liczy się jako zabójstwo w statystykach. Gracze mogą w ten sposób uniknąć walki z nim, zmieniając lokację protagonisty w pliku zapisu.
REKLAMA Osąd Przechodząc przez korytarz końcowy, Sans spotyka gracza po raz ostatni. Przystępuje do oceny ich EXP, które zdobył w trakcie gry, ujawniając, że EXP oznacza "punkty egzekucji"[3], a LV oznacza "poziom przemocy"[4]. Jego wyrok jest określany przez działania gracza w trakcie gry.
Jeśli gracz nie zdobył EXP, Sans zacznie rozmawiać normalnie i pominie swój osąd, mówiąc graczowi, że nigdy nie zdobył żadnego LOVE, ale zdobył miłość i że zawsze starał się czynić dobre rzeczy. Kontynuuje mówić, jak docenia gracza za to, że ma dobroć w sercu, mówiąc mu, że los potworów "jest w jego rękach"; może albo pozwolić Asgore'owi zabrać swoją duszę by potwory mogły uciec z Podziemia albo wziąć duszę Asgore'a, by móc samemu uciec. Mówi graczowi, że wierzy, iż ich determinacja pomoże im znaleźć dobre wyjście. Potem odchodzi. Jeśli gracz resetuje z punktu zapisu po wysłuchaniu jego mowy, Sans zwróci uwagę, że gracz już wcześniej słyszał tę mowę i daje mu sekretne słowo kodowe. Gracz musi powtórzyć to kilka razy, aby otrzymać od niego klucz. Jeśli gracz zdobył EXP, Sans da mu chwilę pomyśleć o jego działaniach. Po chwili zacznie rozmawiać normalnie, i powie graczowi, że liczy się szczerość gracza do samego siebie. Jeśli gracz zabił Papyrusa, zapyta się go, czy posiadanie "specjalnej mocy" upoważnia go do odpowiedzialności za wykonane czyny. Po wybranej odpowiedzi, Sans wypomni mu śmierć jego brata. Jeżeli gracz wybierze "TAK", zapyta się z oburzeniem, dlaczego zabił jego brata, natomiast jeżeli wybierze "NIE", Sans stwierdzi, że to jego opinia a następnie obrazi protagonistę, nazywając go "brudnym bratobójcą". Sąd Sansa rozpoczyna się po wyjaśnieniu pojęć LOVE i EXP. Przekazuje wtedy, aby gracz przemyślał swoje postępowanie.
Przed sądem
hm? wyglądasz na znudzonego. odnoszę wrażenie, że nie nauczysz się niczego przez to. więc nadeszła pora, aby rozpocząć swój sąd. (LV 1, bez EXP)
… lecz ty nigdy nie zdobyłeś żadnego LOVE. oczywiście to nie znaczy, że jesteś całkowicie niewinny bądź naiwny. tylko to, że pozostawiłeś pewną czułość w swym sercu. nieważne z jakimi problemami i trudnościami się napotkałeś… udało ci się wybrać dobrą drogę. powstrzymałeś się od zadawania innym ran. nawet jeśli uciekałeś, robiłeś to z uśmiechem na twarzy. nigdy nie zdobyłeś LOVE, ale zyskałeś miłość. czy to ma jakiś sens? może i nie. … teraz. stawisz czoło największemu wyzwaniu twojej przygody. twoje akcje tutaj… zadecydują o losach całego świata. jeżeli odmówisz walki… Asgore odbierze ci duszę i zniszczy ludzkość. ale jeśli zabijesz go i wrócisz do domu… potwory nadal pozostaną uwięzione pod ziemią. więc co zrobisz? … cóż, gdybym był tobą, rzuciłbym to wszystko w tej chwili. ale ty nie doszedłeś tak daleko, żeby się poddać, prawda? to prawda. masz coś, co nazywa się "determinacją". tak długo, jak wstrzymasz się… tak długo, jak będziesz robił to, co mówi ci twoje serce… to wierzę, że dokonasz właściwego wyboru. dobrze. liczymy na ciebie, dzieciaku. powodzenia. (LV 1, lecz posiada EXP)
…hm? co to za spojrzenie w twoich oczach? czyżbyś kogoś zabił… tylko po to, aby sprawdzić, co o tym sądzę? wow. brzydki z ciebie człowiek, prawda? (LV 2)
lv2… wygląda na to, że popsułeś coś w najmniejszym stopniu. cóż. to smutne. być może nie byłeś świadom swych czynów. a kiedy się nauczyłeś, było już za późno. niee, żartowałem. kto zdobywa lv2 przez przypadek? idź stąd. (LV 3)
lv3… 3 to w porządku liczba, tak myślę. ocenię cię na 3+. stać cię na więcej, prawda? (LV 4-LV 9)
hmmm… powyżej lvl3, heh. zabiłeś kogoś celowo, prawda? to zapewne źle. chociaż, może robiłeś to w celu samoobrony? nie mam pojęcia. pomóż mi w tym. nie obserwowałem cię. w każdym razie, nie rób tego. (LV 10-LV 14)
hmmm… powyżej lvl9, heh. jesteś w połowie do lvl20, maksymalnego poziomu. ale to nie znaczy, że jesteś w połowie dobry. 50 procent, czy 20 procent. to i tak jest niedostateczna ocena. jednakże. są szanse… że próbowałem nakierować cię na dobrą drogę. co mogę powiedzieć na to? co mogę powiedzieć żeby zmienić zdanie takiej osoby jak ty? (LV 15 i wyżej)
hmmm… powyżej lv14, heh. cóż, hmm… sądzę że… jesteś dość złym człowiekiem. przechadzasz się, szukając innych… następnie zabijając ich i kradnąc ich pieniądze. to jest chore. co gorsza, pokazuje to jaki jesteś zły. nigdy nie byłeś taki zły, jak się wydawało. jesteś beznadziejny w byciu złym. szczerze mówiąc, to jest bardzo kompromitujące. lecz może byłoby lepiej… gdybyś nikogo nie zabijał? szalony pomysł, prawda? daj mi znać jak sobie radzisz. (Jeżeli protagonista zabije Papyrusa)
jednakże… jedna rzecz u ciebie wydawała mi się być dziwna. teraz rozumiem działania w samoobronie. zostałeś wepchnięty w tą sytuację wbrew własnej woli. lecz… czasem… zachowujesz się jakbyś wiedział, co może się wydarzyć. jakbyś już wcześniej to wszystko przeżył. to dziwne pytanie, ale… jeżeli masz pewien rodzaj specjalnej mocy… czy twoim obowiązkiem nie jest wtedy czynić to, co słuszne? (Jeżeli gracz wybrał "TAK")
ah. widzę. … Więc dlaczego zabiłeś mojego brata?
(Jeżeli gracz wybrał "NIE")
heh. cóż, to twój punkt widzenia. nie osądzę cię za to. … Ty brudny bratobójco.
OSĄD SANSA
REKLAMA Galeria Tło profilu Steam z Sansem Tło profilu Steam z Sansem Umierający Sans Umierający Sans Nieużyty Sprite Sansa Nieużyty Sprite Sansa Koncepty artystyczne Sansa w Undetale art book. Koncepty artystyczne Sansa w Undetale art book. Jeden ze wczesnych szkiców. Jeden ze wczesnych szkiców. Karta tarota Sansa Karta tarota Sansa Nieużyty sprite twarzy Sansa Nieużyty sprite twarzy Sansa Pokój Sansa Pokój Sansa Sans jako skin w Super Smash Bros. Ultimate Sans jako skin w Super Smash Bros. Ultimate REKLAMA Ciekawostki Analogicznie do Papyrusa, jego imię nawiązuje do czcionki której używa, czyli Comic Sans. Gdy Sans mówi bardzo poważnie, jego źrenice znikają i niekiedy jego standardowa czcionka zastąpiona jest czcionką Sans Serif (m.in. kiedy wypomina on śmierć swojego brata). Można spotkać Sansa sprzedającego Hot-Dogi w Hotland. jeśli protagonista kupi Hot Doga i nie będzie miał miejsca w swoim ekwipunku, Sans położy mu go na głowie. Maksymalna ilość Hot Dogów na głowie wynosi 30. Zaś jeśli Sansowi skończy się zapas Hot Dogów, ten podaje protagoniście Hot Cat. Tymczasowe "Zatrucie" (patrz wyżej) jest nazywane przez angielskojęzyczną społeczność Undertale jako Kara Karmy (od "Karmic Retribution" – Karmic – Karma, wierzenie m.in. Buddystyczne, że czyny tworzą przyszłe doświadczenia. Retribution – Kara, na przykład za grzechy czy przestępstwa). Prawdopodobnie jest leworęczny. W Lesie Snowdin, na początku gry wita się z bohaterem lewą ręką Mocy Psychokinezy używa również lewą ręką Sans po Francusku to bez (przyimek). Gdy Sans zabije protagonistę, po oszczędzeniu pojawi się napis "geeettttttt dunked on!!!". Karta Tarota Sansa ma numer 20, który w tali kart Wielkie Arkana oznacza sąd, co jest nawiązaniem do tego że na neutralnej ścieżce osądza gracza (to samo robi Flowey). Jeżeli gracz wybierze "Sans" jako imię dla upadłego dziecka, otrzyma odpowiedź "nope." i gra nie pozwoli użyć tej nazwy. Wraz z Papyrusem, pojawia się na końcu Undertale Demo po ukończeniu Pacyfistycznej Ścieżki. Sans posiada nieużyty sprite, który nie wiele różni się od jego zwykłego poza walką, jednak ten posiada "źrenice". Easter Egg z czaszką Sansa znajduje się w grze Yandere Simulator. Sans w lesie Snowdin sprzedaje smażony śnieg, którego nie da się kupić, bo szkielet cały czas podwyższa cenę a po podaniu ostatecznej oferty okazuje się, że nie może nam z różnych powodów owego śniegu sprzedać. Sans i Undyne to jedyni główni bohaterowie, którzy umieją grać na instrumentach; puzonie i fortepianie. Tekst Sansa "W takie dni, dzieci takie jak ty … Powinny smażyć się w piekle." Możliwe jest tu odniesienie do tekstu powiedzianego przez Kapitana Stronga w "Earthbound'zie", który brzmi tak "W czasach jak te, dzieci jak ty powinny grać w gry Nintendo.". Sans jest jedną z nielicznych postaci z którymi możemy walczyć jedynie na Ludobójczej Ścieżce, wraz z Undyne The Undyning. Sans jest jedną z dwóch postaci (drugą jest Alphys), którzy nawiązują do Dr Andonuts z Earthbound, – obaj mają podobną walkę, obaj mają ważne dla siebie osoby (Andonuts ma Jeffa, a Sans Papyrusa), a ich walki zaczynają się po ich śmierci, obaj wbrew woli pomaga antagoniście (Doktor jest zniewolony i zmuszony do produkcji chimer dla Pig Mask Army i ich przywódcy Porky Minch [Pokey Minch w amerykańskiej wersji Earthbound], a DUSZA Sansa zostaje wchłonieta przez Asriela) i z własnej woli pomagają graczowi (Ness i Lucas dla Andonutsa oraz Frisk dla Sansa) (Andonuts zmienia Jeffa i jego przyjaciół w roboty, by pokonali Giygasa oraz pomaga zdobyć igłę, która jest jedną z wielu igieł, która może przebudzić Dark Dragon, a Sans pomaga Friskowi w pokonaniu Asriela). We wrześniu 2019 roku Sans został dodany jako skin Mii Gunnera w grze Super Smash Bros: Ultimate. Gdy zabijemy Papyrusa, rozpoczynając koncert Shyren na który sprzedawał on bilety, pojawi się komunikat "zakapturzona postać patrzy się zmieszana z daleka" są podejrzenia, że może to być on. Przypisy "papyrus would definitely use "aniki ." i think. what's your take." – Toby Fox, 10 Września 2015 Twitter [1] https://twitter.com/FwugRadiation/status/641953302490578944 Jest to poniekąd angielska gra słów – EXP w grach na ogół jest skrótem od experience, doświadczenie; w Undertale jest to skrót od execution points, punkty egzekucji; sposób nabywania doświadczenia jest taki sam w innych grach jak EXP w Undertale, poprzez zabijanie wrogów. W pozostałych grach LV to skrót od level, poziom, w Undertale jest to skrót od love, miłość. Love z kolei jest w grze skrótem od level of violence, poziom przemocy.
REKLAMA WIĘCEJ INFORMACJI Najaktywniejsi edytorzy Sandy97 Wesyl RebelRaccoon Bookabuka Arma3000 Komentarze (157) Kategorie Inne języki: Treści społeczności są dostępne na podstawie licencji CC-BY-SA, o ile nie zaznaczono inaczej.1. \frac{1(3\sqrt{2}-2)}{(3\sqrt{2}+2)\times(3\sqrt{2}-2)}
spocony-gimbuz_123
• AUTORDostęp do wody
Zobacz też
Uwagi
Przypisy
Bibliografia
Ostatnio zmodyfikowano 7 dni temu przez użytkownika 5.63.188.118
POWIĄZANE STRONY
Ciężka woda
związek chemiczny
Autodysocjacja wody
Konwersja tlenku węgla z parą wodną
Wikipedia
Treść udostępniana na licencji CC BY-SA 4.0, jeśli nie podano inaczej.
Polityka prywatności Zasady użytkowaniaWersja standardowa75.63.188.118UNDERTALE WIKI
UNDERTALE WIKI
Sans
EDYTUJ
OPIS
Najłatwiejszy przeciwnik. Zadaje tylko jeden punkt obrażeń.
INFORMACJE O POSTACI
LOKALIZACJA
Snowdin
RELACJE
Papyrus (młodszy brat[1])
LEITMOTIF
Sans.
It's Raining Somewhere Else
Song That Might Play When You Fight Sans
MEGALOVANIA
STATYSTYKI
HP
1
ATAK
1 (obrażenia zmieniają się w Karmic Retribution)
OBRONA
1 (unika obrażen przez 22 tury)
EXP
Automatyczna zmiana LV na 20)
ZACHOWANIE
Sprawdź
WIĘCEJ
Będziesz mieć ZŁY CZAS.
SANS OSTRZEGA NAS NA LUDOBÓJCZEJ ŚCIEŻCE.
Sans jest starszym bratem Papyrusa[2]. Po raz pierwszy pojawia się w Lesie Snowdin. Sans to jedna z głównych postaci w Undertale i w zależności od wyborów gracza może wspierać protagonistę lub być bohaterskim antagonistą.
Wygląd
Sans jest niskim szkieletem o szerokim uśmiechu i dużych oczodołach. Ubiera się w niebieską, zawsze rozpiętą, bluzę z kapturem, czarne spodenki oraz białe (wiele osób twierdzi, że są one różowe, jednak w grze Sans nosi białe kapcie; istnieje również przypuszczenie, że są one niebieskie) kapcie. Jest on uśmiechnięty przez całą grę i prawie nie porusza kącikami ust. Jego białe źrenice znikają zawsze gdy robi się poważny. W czasie walki z nim, w momentach używania psychokinezy, jego prawa źrenica znika, a lewa staje się większa i miga naprzemiennie na żółto i błękitno.
Osobowość
jestem sans. szkielet sans
SANS PRZEDSTAWIA SIĘ PROTAGONIŚCIE.
Sans jest wyluzowaną, często śpiącą w pracy postacią. Lubi opowiadać słabe dowcipy dotyczące szkieletów, ku irytacji swojego brata. Sans jest miły i wspierający, ale potrafi nagle się stać bardzo poważny w niektórych momentach; wtedy, co ciekawsze, mówi "normalną" czcionką i używa wielkich liter – normalnie mówi czcionką Comic Sans i małymi literami.
Jest bardzo spostrzegawczy, a jego rola w grze i działania zmieniają się bardziej w stosunku do wyborów gracza niż w przypadku jakiejkolwiek innej postaci. Wie, ile razy pokonał gracza (w czasie ostatniej walki w Ludobójczej Ścieżce). Nienawidzi zawierać obietnic, pomimo tego obiecał Toriel, że będzie ochraniał ludzi, których spotka.
Jego pozorne lenistwo spowodowane fatalizmem i apatią; jest świadomy istnienia funkcji Zapisu, Wczytywania i Resetu (wiedzę tę obwinia o bycie przyczyną jego nieszczęścia) – wie, że każdy postęp, w tym wyjście potworów z Podziemia, dokonany w świecie gry w dowolnym momencie może zostać zresetowany i tym samym wszystko powróci do pierwotnej sytuacji. Mimo że twierdzi, iż to jego wymówka dla bycia leniwym, nie jest to prawdopodobne.
Patrząc na fakt jego wiedzy, posiadania książki o fizyce kwantowej, warsztatu, znajomość z Alphys i wielu innych dowodów, uważa się, że ma on naukową przeszłość.
Umiejętności
Posiada wiedzę o wielokrotności linii czasu oraz możliwości Zapisu. Uzyskał ją prawdopodobnie dzięki badaniom naukowym, których ślady mogą zostać znalezione w jego pokoju (możliwe, że były one przeprowadzane razem z W. D. Gasterem).
Zostało również pokazane, że może się poruszać bardzo szybko, używać telekinezy i/lub pozornie teleportować się co wynika z jego częstego stosowania "skrótów". Podczas walki potrafi atakować promieniami za pomocą broni zwanej „Gaster Blasters” (nazwa użyta w plikach gry), czyli urządzeniom, które przypominają głowę smoka lub kozy. „Gaster Blasters” są także podobne do maszyny którą można zauważyć podczas eksploracji „Prawdziwego Laboratorium” i Omega Flowey'ego.
Sans jest także świadomy bycia w grze – jeżeli gracz osiągnął tzw. niemożliwe zakończenie (do odblokowania tylko za pomocą edycji pliku zapisu), Sans nazwie go "brudnym hakerem", przed tym jednak mówiąc aby zgłosił błąd do twórcy gry; oznacza to także, że Sans jest świadomy że w grze mogą wystąpić błędy.
Potrafi grać na puzonie, aczkolwiek w grze umiejętność ta zostaje pokazana tylko raz, jako że jego "sytuacyjna muzyka" denerwuje Papyrusa i musi czekać na odpowiednie okazje do zagrania jej.
Sans wie ile gracz zdobył EXP, jako że komentuje tę wartość w czasie osądu na końcu gry. Prawdopodobnie jego magia także reaguje na tę wartość – zadaje ona obrażenia "Karmę", otrucie, które prawdopodobnie nie zraniłoby gracza na Ścieżce Pacyfistycznej.
JOIN A PASSIONATE COMMUNITY OF PEOPLE WHO LOVE WHAT YOU LOVE.
REGISTER
Główna historia
Honest Trailers Commentary | Guardians of the Galaxy Vol. 3
Unmute
Duration
48:19
/
Current Time
0:07
Advanced Settings
Fullscreen
Play
Rewind 10 Seconds
Up Next
Brand logo
Neutralna Ścieżka
Sans spotyka protagonistę po raz pierwszy po tym jak wychodzi z ruin w Lesie Snowdin, gdzie najpierw pojawia się jako czarna sylwetka; wita się z protagonistą i przedstawia. Mówi, że jest strażnikiem, ale nie jest zainteresowany w łapaniu ludzi, choć jego brat, Papyrus, jest. Następnie ukrywa bohatera przed bratem za korzystnie ukształtowaną lampą, po czym on i Papyrus mają burzliwą dyskusję o lenistwie Sansa i znaczenia puzzli. Sans pojawia się kilka razy w całym Lesie Snowdin zazwyczaj u boku Papyrusa, obserwując i komentując zagadki, ale nie angażując się aktywnie w jakiekolwiek łapanki, z wyjątkiem niegroźnej wykreślanki.
Sans nie pojawia się w Mieście Snowdin choć pokazuje się nagle w czasie randki gracza z Papyrusem, wystając ze swojego pokoju z puzonem w ręku. Jeśli gracz zabije Papyrusa, Sans będzie nieobecny przez resztę gry, dopóki się nie pojawi na końcu by wydać swój wyrok.
Po wejściu do Wodospadu Sans zostanie znaleziony podczas pracy na innym Posterunku, i pyta, czy Frisk chce spędzić czas z nim. Jeśli gracz się zgodzi, zabiera go do Grillby's poprzez "skrót". Sans jest serdecznie witany przez bywalców baru po czym przechodzi do zaproponowania graczowi hamburgera lub frytek. Po pewnym 'wypadku' z ketchupem, oświetlenie skupia się na nim. Sans następnie mówi graczowi, że Papyrus wspomniał iż pewien kwiat z nim rozmawiał i błędnie wierzy, że ktoś go oszukuje za pomocą Echo Kwiatu.
Sans ponownie jest widziany w Wodospadzie, gdzie nabiera gracza za pomocą teleskopu z pomalowanym na czerwono okularem. Nie ma pewności, ale najprawdopodobniej jest to ketchup.
W czasie ucieczki przed Undyne gracz zastaje go śpiącego na jednym z posterunków w Hotland. Gdy Undyne zauważa go śpiącego, staje się bardzo zła, po czym zatrzymuje się aby go skrytykować. Potem gdy wrócimy, sansa tam nie ma.
Sans później czeka na gracza na zewnątrz MTT Resort, gdzie oferuje wspólny posiłek w tutejszej restauracji. Jeżeli gracz się zgodzi, Sans zaprowadzi go tam jednym ze swoich "skrótów". W restauracji Sans ujawnia, że zaprzyjaźnił się z kobietą z podobną miłością do słabych dowcipów, która przebywała po drugiej stronie od wejścia do Ruin. Mówi graczowi, że kobieta poprosiła go o przysługę której obiecał się przestrzegać: pilnować i chronić każdego człowieka, który przyszedł przez drzwi. Twierdzi, że gdyby nie owa obietnica, gracz byłby "martwy na miejscu"; szybko jednak odrzuca to twierdzenie jako żart, następnie twierdzi, że wykonał dobrą pracę (choć zakwestionuje to, jeśli protagonista zginął). Przed wyjściem, mówi graczowi by dbał o siebie, bo jest ktoś, kto naprawdę się o niego troszczy.
Prawdziwa Pacyfistyczna Ścieżka
Sans jest nieobecny w Ostatnim Korytarzu, lecz pojawia się podczas dialogów przed walką z Asrielem Dreemurrem. Po raz pierwszy spotyka Toriel, o której wspominał podczas jednym ze spotkań w restauracji. Przyjaciele chronią protagonistę dopóki Flowey nie więzi ich i nie zabiera ich DUSZ. Podczas walki z Asrielem, Sans jest jedną z zagubionych dusz.
W Epilogu, Sans pojawia się z resztą przyjaciół i rozmawia z Toriel. Jego dialogi mogą się nieco różnić w zależności od tego, jak gracz odnosił się do Toriel. Używa on również jej telefonu komórkowego, aby wysyłać za nią wiadomości, ponieważ ona uważa, iż jej kciuki są zbyt wielkie. Wraz z innymi potworami zmierza na Powierzchnię.
Gdy Papyrus wybiega poza ekran, mówiąc, iż chce przedstawić się innym ludziom, Sans ucieka w przeciwną stronę, aby dopilnować, by nie zrobił niczego złego. Najprawdopodobniej używa wtedy "skrótu".
Ostatni raz można go zauważyć w napisach końcowych, kiedy wyprzedza Papyrusa, jeżdżąc na rowerze po autostradzie.
Ludobójcza Ścieżka
Sans wita się protagonistą jak zwykle, lecz podczas spotkań z Papyrusem informuje go, aby starał się chociaż udawać, że jest człowiekiem. Zauważywszy podejście gracza, przed walką z jego bratem, ostrzega go, że jeśli będzie dalej kroczyć tą ścieżką ''skończy źle''. Po zabiciu go, Sans nie pojawia się już wcale, dopóki protagonista nie dojdzie do Ostatniego Korytarza.
Po raz ostatni gracz spotyka go przed wejściem do sali tronowej. Zamierza powstrzymać gracza, zanim on doszczętnie zniszczy świat. Po pokonaniu go, EXP gracza wzrasta do 99999, a jego LV osiąga poziom 20. Sans pamięta poprzednie walki, nawet po ukończeniu Ludobójczej Ścieżki.
Więcej informacji: Sans/W walce
Pomimo tego, zabicie Sansa nie liczy się jako zabójstwo w statystykach. Gracze mogą w ten sposób uniknąć walki z nim, zmieniając lokację protagonisty w pliku zapisu.
REKLAMA
Osąd
Przechodząc przez korytarz końcowy, Sans spotyka gracza po raz ostatni. Przystępuje do oceny ich EXP, które zdobył w trakcie gry, ujawniając, że EXP oznacza "punkty egzekucji"[3], a LV oznacza "poziom przemocy"[4]. Jego wyrok jest określany przez działania gracza w trakcie gry.
Jeśli gracz nie zdobył EXP, Sans zacznie rozmawiać normalnie i pominie swój osąd, mówiąc graczowi, że nigdy nie zdobył żadnego LOVE, ale zdobył miłość i że zawsze starał się czynić dobre rzeczy. Kontynuuje mówić, jak docenia gracza za to, że ma dobroć w sercu, mówiąc mu, że los potworów "jest w jego rękach"; może albo pozwolić Asgore'owi zabrać swoją duszę by potwory mogły uciec z Podziemia albo wziąć duszę Asgore'a, by móc samemu uciec. Mówi graczowi, że wierzy, iż ich determinacja pomoże im znaleźć dobre wyjście. Potem odchodzi.
Jeśli gracz resetuje z punktu zapisu po wysłuchaniu jego mowy, Sans zwróci uwagę, że gracz już wcześniej słyszał tę mowę i daje mu sekretne słowo kodowe. Gracz musi powtórzyć to kilka razy, aby otrzymać od niego klucz.
Jeśli gracz zdobył EXP, Sans da mu chwilę pomyśleć o jego działaniach. Po chwili zacznie rozmawiać normalnie, i powie graczowi, że liczy się szczerość gracza do samego siebie.
Jeśli gracz zabił Papyrusa, zapyta się go, czy posiadanie "specjalnej mocy" upoważnia go do odpowiedzialności za wykonane czyny. Po wybranej odpowiedzi, Sans wypomni mu śmierć jego brata. Jeżeli gracz wybierze "TAK", zapyta się z oburzeniem, dlaczego zabił jego brata, natomiast jeżeli wybierze "NIE", Sans stwierdzi, że to jego opinia a następnie obrazi protagonistę, nazywając go "brudnym bratobójcą".
Sąd Sansa rozpoczyna się po wyjaśnieniu pojęć LOVE i EXP. Przekazuje wtedy, aby gracz przemyślał swoje postępowanie.
Przed sądem
hm?
wyglądasz na znudzonego.
odnoszę wrażenie, że nie nauczysz się niczego przez to.
więc nadeszła pora, aby rozpocząć swój sąd.
(LV 1, bez EXP)
… lecz ty nigdy nie zdobyłeś żadnego LOVE.
oczywiście to nie znaczy, że jesteś całkowicie niewinny bądź naiwny.
tylko to, że pozostawiłeś pewną czułość w swym sercu.
nieważne z jakimi problemami i trudnościami się napotkałeś…
udało ci się wybrać dobrą drogę.
powstrzymałeś się od zadawania innym ran.
nawet jeśli uciekałeś, robiłeś to z uśmiechem na twarzy.
nigdy nie zdobyłeś LOVE, ale zyskałeś miłość.
czy to ma jakiś sens?
może i nie.
… teraz. stawisz czoło największemu wyzwaniu twojej przygody.
twoje akcje tutaj… zadecydują o losach całego świata.
jeżeli odmówisz walki… Asgore odbierze ci duszę i zniszczy ludzkość.
ale jeśli zabijesz go i wrócisz do domu…
potwory nadal pozostaną uwięzione pod ziemią.
więc co zrobisz?
… cóż, gdybym był tobą, rzuciłbym to wszystko w tej chwili.
ale ty nie doszedłeś tak daleko, żeby się poddać, prawda?
to prawda.
masz coś, co nazywa się "determinacją".
tak długo, jak wstrzymasz się…
tak długo, jak będziesz robił to, co mówi ci twoje serce…
to wierzę, że dokonasz właściwego wyboru.
dobrze.
liczymy na ciebie, dzieciaku.
powodzenia.
(LV 1, lecz posiada EXP)
…hm?
co to za spojrzenie w twoich oczach?
czyżbyś kogoś zabił…
tylko po to, aby sprawdzić, co o tym sądzę?
wow.
brzydki z ciebie człowiek, prawda?
(LV 2)
lv2…
wygląda na to, że popsułeś coś w najmniejszym stopniu.
cóż.
to smutne.
być może nie byłeś świadom swych czynów.
a kiedy się nauczyłeś, było już za późno.
niee, żartowałem.
kto zdobywa lv2 przez przypadek?
idź stąd.
(LV 3)
lv3…
3 to w porządku liczba, tak myślę.
ocenię cię na 3+.
stać cię na więcej, prawda?
(LV 4-LV 9)
hmmm…
powyżej lvl3, heh.
zabiłeś kogoś celowo, prawda?
to zapewne źle.
chociaż, może robiłeś to w celu samoobrony?
nie mam pojęcia.
pomóż mi w tym.
nie obserwowałem cię.
w każdym razie, nie rób tego.
(LV 10-LV 14)
hmmm…
powyżej lvl9, heh.
jesteś w połowie do lvl20, maksymalnego poziomu.
ale to nie znaczy, że jesteś w połowie dobry.
50 procent, czy 20 procent.
to i tak jest niedostateczna ocena.
jednakże.
są szanse…
że próbowałem nakierować cię na dobrą drogę.
co mogę powiedzieć na to?
co mogę powiedzieć żeby zmienić zdanie takiej osoby jak ty?
(LV 15 i wyżej)
hmmm…
powyżej lv14, heh.
cóż, hmm…
sądzę że…
jesteś dość złym człowiekiem.
przechadzasz się, szukając innych…
następnie zabijając ich i kradnąc ich pieniądze.
to jest chore.
co gorsza, pokazuje to jaki jesteś zły.
nigdy nie byłeś taki zły, jak się wydawało.
jesteś beznadziejny w byciu złym.
szczerze mówiąc, to jest bardzo kompromitujące.
lecz może byłoby lepiej…
gdybyś nikogo nie zabijał?
szalony pomysł, prawda?
daj mi znać jak sobie radzisz.
(Jeżeli protagonista zabije Papyrusa)
jednakże…
jedna rzecz u ciebie wydawała mi się być dziwna.
teraz rozumiem działania w samoobronie.
zostałeś wepchnięty w tą sytuację wbrew własnej woli.
lecz… czasem…
zachowujesz się jakbyś wiedział, co może się wydarzyć.
jakbyś już wcześniej to wszystko przeżył.
to dziwne pytanie, ale…
jeżeli masz pewien rodzaj specjalnej mocy…
czy twoim obowiązkiem nie jest wtedy czynić to, co słuszne?
(Jeżeli gracz wybrał "TAK")
ah. widzę.
…
Więc dlaczego zabiłeś mojego brata?
(Jeżeli gracz wybrał "NIE")
heh.
cóż, to twój punkt widzenia.
nie osądzę cię za to.
…
Ty brudny bratobójco.
OSĄD SANSA
REKLAMA
Galeria
Tło profilu Steam z Sansem
Tło profilu Steam z Sansem
Umierający Sans
Umierający Sans
Nieużyty Sprite Sansa
Nieużyty Sprite Sansa
Koncepty artystyczne Sansa w Undetale art book.
Koncepty artystyczne Sansa w Undetale art book.
Jeden ze wczesnych szkiców.
Jeden ze wczesnych szkiców.
Karta tarota Sansa
Karta tarota Sansa
Nieużyty sprite twarzy Sansa
Nieużyty sprite twarzy Sansa
Pokój Sansa
Pokój Sansa
Sans jako skin w Super Smash Bros. Ultimate
Sans jako skin w Super Smash Bros. Ultimate
REKLAMA
Ciekawostki
Analogicznie do Papyrusa, jego imię nawiązuje do czcionki której używa, czyli Comic Sans.
Gdy Sans mówi bardzo poważnie, jego źrenice znikają i niekiedy jego standardowa czcionka zastąpiona jest czcionką Sans Serif (m.in. kiedy wypomina on śmierć swojego brata).
Można spotkać Sansa sprzedającego Hot-Dogi w Hotland. jeśli protagonista kupi Hot Doga i nie będzie miał miejsca w swoim ekwipunku, Sans położy mu go na głowie. Maksymalna ilość Hot Dogów na głowie wynosi 30. Zaś jeśli Sansowi skończy się zapas Hot Dogów, ten podaje protagoniście Hot Cat.
Tymczasowe "Zatrucie" (patrz wyżej) jest nazywane przez angielskojęzyczną społeczność Undertale jako Kara Karmy (od "Karmic Retribution" – Karmic – Karma, wierzenie m.in. Buddystyczne, że czyny tworzą przyszłe doświadczenia. Retribution – Kara, na przykład za grzechy czy przestępstwa).
Prawdopodobnie jest leworęczny.
W Lesie Snowdin, na początku gry wita się z bohaterem lewą ręką
Mocy Psychokinezy używa również lewą ręką
Sans po Francusku to bez (przyimek).
Gdy Sans zabije protagonistę, po oszczędzeniu pojawi się napis "geeettttttt dunked on!!!".
Karta Tarota Sansa ma numer 20, który w tali kart Wielkie Arkana oznacza sąd, co jest nawiązaniem do tego że na neutralnej ścieżce osądza gracza (to samo robi Flowey).
Jeżeli gracz wybierze "Sans" jako imię dla upadłego dziecka, otrzyma odpowiedź "nope." i gra nie pozwoli użyć tej nazwy.
Wraz z Papyrusem, pojawia się na końcu Undertale Demo po ukończeniu Pacyfistycznej Ścieżki.
Sans posiada nieużyty sprite, który nie wiele różni się od jego zwykłego poza walką, jednak ten posiada "źrenice".
Easter Egg z czaszką Sansa znajduje się w grze Yandere Simulator.
Sans w lesie Snowdin sprzedaje smażony śnieg, którego nie da się kupić, bo szkielet cały czas podwyższa cenę a po podaniu ostatecznej oferty okazuje się, że nie może nam z różnych powodów owego śniegu sprzedać.
Sans i Undyne to jedyni główni bohaterowie, którzy umieją grać na instrumentach; puzonie i fortepianie.
Tekst Sansa "W takie dni, dzieci takie jak ty … Powinny smażyć się w piekle." Możliwe jest tu odniesienie do tekstu powiedzianego przez Kapitana Stronga w "Earthbound'zie", który brzmi tak "W czasach jak te, dzieci jak ty powinny grać w gry Nintendo.".
Sans jest jedną z nielicznych postaci z którymi możemy walczyć jedynie na Ludobójczej Ścieżce, wraz z Undyne The Undyning.
Sans jest jedną z dwóch postaci (drugą jest Alphys), którzy nawiązują do Dr Andonuts z Earthbound, – obaj mają podobną walkę, obaj mają ważne dla siebie osoby (Andonuts ma Jeffa, a Sans Papyrusa), a ich walki zaczynają się po ich śmierci, obaj wbrew woli pomaga antagoniście (Doktor jest zniewolony i zmuszony do produkcji chimer dla Pig Mask Army i ich przywódcy Porky Minch [Pokey Minch w amerykańskiej wersji Earthbound], a DUSZA Sansa zostaje wchłonieta przez Asriela) i z własnej woli pomagają graczowi (Ness i Lucas dla Andonutsa oraz Frisk dla Sansa) (Andonuts zmienia Jeffa i jego przyjaciół w roboty, by pokonali Giygasa oraz pomaga zdobyć igłę, która jest jedną z wielu igieł, która może przebudzić Dark Dragon, a Sans pomaga Friskowi w pokonaniu Asriela).
We wrześniu 2019 roku Sans został dodany jako skin Mii Gunnera w grze Super Smash Bros: Ultimate.
Gdy zabijemy Papyrusa, rozpoczynając koncert Shyren na który sprzedawał on bilety, pojawi się komunikat "zakapturzona postać patrzy się zmieszana z daleka" są podejrzenia, że może to być on.
Przypisy
"papyrus would definitely use "aniki ." i think. what's your take." – Toby Fox, 10 Września 2015 Twitter
[1] https://twitter.com/FwugRadiation/status/641953302490578944
Jest to poniekąd angielska gra słów – EXP w grach na ogół jest skrótem od experience, doświadczenie; w Undertale jest to skrót od execution points, punkty egzekucji; sposób nabywania doświadczenia jest taki sam w innych grach jak EXP w Undertale, poprzez zabijanie wrogów.
W pozostałych grach LV to skrót od level, poziom, w Undertale jest to skrót od love, miłość. Love z kolei jest w grze skrótem od level of violence, poziom przemocy.
REKLAMA
WIĘCEJ INFORMACJI
Najaktywniejsi edytorzy
Sandy97
Wesyl
RebelRaccoon
Bookabuka
Arma3000
Komentarze (157)
Kategorie
Inne języki:
Treści społeczności są dostępne na podstawie licencji CC-BY-SA, o ile nie zaznaczono inaczej.1. \frac{1(3\sqrt{2}-2)}{(3\sqrt{2}+2)\times(3\sqrt{2}-2)}
2. 3[(\frac{1}{2})^{2}-4]+(-\frac{1}{2})\times[5\times(-\frac{1}{2})-2]
3. \frac{3+2\sqrt{2}+3\sqrt{2}+4}{3^{2}-{(2\sqrt{2})}^{2}}
4. \frac{(1+\sqrt{2})\times(3+2\sqrt{2})}{(3-2\sqrt{2})\times(3+2\sqrt{2})}
5. \frac{1}{3}\times\sqrt{6}\times[6-(\frac{1}{2})^{2}]
6. (2^{-3}+\sqrt{\frac{9}{16}})^{2}+\frac{1}{3}(\frac{1}{2}+1)^{3}
7. \sqrt{\frac{36}{49}}\times(\sqrt{121}+\sqrt{9})1220:0731099999502015m.in201910 Września 2015https://twitter.com/FwugRadiation/status/641953302490578944: #milosc #przygoda #magia #osobowosc #creepypasta #youtube #kobiety #cowolisz #harrypotter #zwierzeta #muzyka #smierc #filmy #anime #ksiazki #seriale #gry #emocje #podroze #styl