Opowiadania mogą zawierać treści nieodpowiednie dla osób nieletnich. Zostaje w nich zachowana oryginalna pisownia.

.melisandre. obala mity — szkoła średnia


Zaznacz poprawną odpowiedź, aby przejść do następnego pytania.
Quiz w Poczekalni. Zawiera nieodpowiednie treści? Wyślij zgłoszenie

Komentarze sameQuizy: 9

douleur

douleur

omg, z chęcią poczekam na następne ❤

Odpowiedz
1
Krolewnaaaaa

Krolewnaaaaa

Fajnie, że napisałaś coś takiego, miło trochę przygotować się na przyszłość i wiedzieć co jest mitem 😊

Odpowiedz
1
.melisandre.

.melisandre.

•  AUTOR

@GoldZuza Mam nadzieję, że u kogoś to będzie pomocne 😋

Odpowiedz
1
Emmotix99

Emmotix99

Myślę, że będzie to bardzo pomocne dla osób, które idą do liceum. Pozwolę sobie odnieść się do kilku punktów, w których sytuacja u mnie się nieco różniła.
2. Nie musisz bać się określenia, że starsze klasy mają resztę gdzieś — to prawda i naprawdę wiele osób się do tego przyznaje. Co do pierwszoklasistów zgadzam się aż zbyt bardzo. W mojej szkole jest profil, na którym zdaje się maturę w języku angielskim. Moi rówieśnicy z tego wlasnie profilu zadzieraja nosa, popisują się, jak to niby oni dobrze znają angielski, rozpuchają się na korytarzach, itp. Nie mówię, że to tylko ten profil albo wszystkie osoby z niego, ale w większości właśnie oni tak się zachowują.
3. Definicja — zależy u jakiego nauczyciela. Moja nauczycielka fizyki uwielbiała definicje, które wiele razy ratowały tyłki na sprawdzianie, ale za to mój nauczyciel od historii chyba tylko trzy razy w ciągu calego roku szkolnego pytał o definicję czegoś, raczej wolał rzucane hasła i skojarzenia. Może być także nauczyciel, który uwielbia, kiedy uczeń wkuwa bez zrozumienia regułki, tabelki, itp., tak jak mój nauczyciel WOSu, jednak jest to skrajny przypadek.
5. Nauka… Gdybym miała na głowie tylko liceum, miałabym aż nadmiar czasu wolnego, ale że wieczorami mam jeszcze II stopień szkoły muzycznej, sprawa wygląda już mniej przyjemnie. Zwykły licealista szybko ułoży swój plan dnia i nie będzie narzekał na brak czasu, o ile dobrze wszystko rozplanuje.
6. Sprawdziany — o nich mówi statut szkoły, ich ilość dokładnie jest określona w tygodniu, itp, ale mało kto tak naprawdę go przestrzega (mowa o nauczycielach, bo do uczniów się czepiają…) Kartkówki są rzeczą nieprzewidywalną, jednak większość moich nauczycieli je zapowiada.
7. Czas na pasje — chodzę do szkoły muzycznej, która zajmuje mi drugą połowę dnia, a oprócz tego potrafię znaleźć dla siebie jeszcze chwilkę, więc nie trzeba się martwić.
10. W większości nie, ale znajduje się kilka osób, które tak myśli.
11. Tu zależy. Jedna dziewczyna z mojej klasy popłakała się, kiedy dostała 3 z matematyki, ale jest to skrajny przypadek. Inaczej też jest, kiedy to rodzice są większym stresem niż zła ocena. Podam tu mój przykład — dostałam 1 z chemii, ale moją pierwszą myslą nie było „o nie, z******m”, a „matka mnie zabije”, więc spokojne podejście do ocen może być różnie interpretowane.
12. Human — odbieram go jako szansę na samorozwój, poznanie siebie i ukształtowanie światopoglądu. Wszystko, czego się na nim dowiadujemy, to rzeczy, które kreują nas, jako jednostki kreatywnej i wspomagają samodzielne myślenie. Wcale nie uważam, że po humanie od razu do Maca, chociaż w mojej klasie wlaśnie o profilu humanistycznym przez długi czas sami się z tego śmieliśmy.
15. Wycieczki — zależy od wychowawcy. Mój uznał, że nie ma zamiaru użerać się z nami na wycieczkach, więc ich nie będzie. Zamiast takich tradycyjnych wyjazdów w maju, zabierał nas w ciągu roku na różne wyjścia — kilka razy kino edukacyjne, projekty historyczne, zorganizował spotkanie z pewnym pisarzem historycznym, a nawet w współpracy z inną nauczycielką, wykład o kulturze Japonii. Myślę, że coś takiego jest lepsze niż wycieczki klasowe. W mojej szkole niektórzy nauczyciele organizują wycieczki zagraniczne dla osób z całej szkoły — zasada miejsc ” kto pierwszy ten lepszy”. Ja w marcu byłam w Londynie, wiem, że niektórzy mieli jechać do Włoch, Chorwacji… Opcji jest wiele, jednak to wszystko zależy od szkoły i nauczycieli.
18. Amerykańskie filmy — mogę to podsumować tylko jedynym: „O k****, mydło w łazience” .
Troszkę się rozpisałam, ale myślę, że nikt nie obraziłby się, gdybyś to kontynuowała. Z pewnością jest to pomocne, a nikomu nie przeszkadza, więc czemu by nie?

Odpowiedz
1
.melisandre.

.melisandre.

•  AUTOR

@Emmotix99 Wiem właśnie, że nie u wszystkich sytuacje mogą się zgadzać z tym, co opisałam, ale są to raczej takie typowe założenia uczniów, którzy idą do szkoły średniej, a pisałam też z własnego doświadczenia, brałam przykłady od znajomych w różnych szkołach, ludzi z technikum czy starszych znajomych, którzy także obserwowali, jak wchodzi nowa reforma

Odpowiedz
1
Lakula

Lakula

Ciekawe 💗

Odpowiedz
1
.melisandre.

.melisandre.

•  AUTOR

@Lakula Dziękuję 🌹

Odpowiedz
1
_distance_

_distance_

Poczytam to sobie jeszcze raz za rok, kiedy będę zmuszona wybrać się do liceum, wyjść ze swojej strefy komfortu i poznać nowych ludzi. Na samą myśl przechodzą mnie ciarki…
Raczej nic z tego co napisałaś nie zaskoczyło mnie jakoś szczególnie. Szkoła średnia ciągle pozostaje w grupie moich największych lęków, hah.

Odpowiedz
3
.melisandre.

.melisandre.

•  AUTOR

@_distance_ Miałam podobnie, bo nie podobało mi się, że będę poznawać nowych ludzi i liceum było dla mnie tematem odległym, nawet jeśli zostało do niego to parę dni, ale później już wszystko się rozwija, zawiązuje się pierwsze znajomości i nie jest strasznie 😇

A co do tego, że są to takie 'powszechne’ informacje, to po prostu chciałam jakoś doinformować osoby, które myślą schematycznie i stereotypowo 😂

Odpowiedz
2

Nowe

Popularne

Kategorie

Powiadomienia

Więcej