Gratulacje! Istnieje duża doza prawdopodobieństwa, że potrafisz wykonywać proste operacje matematyczne na liczbach w zakresie 0-10. Dzieci na pewnym etapie rozwoju używają palców do liczenia i obliczania, nawet jeśli zostało to zabronione. Bardzo szkodliwe jest zabranianie używania palców do liczenia dzieciom, które tego potrzebują. Hamuje to rozwój matematyczny młodzieńca, uniemożliwia mu samodzielne zdobywanie i rozwijanie wiedzy matematycznej. Ponadto, nawet gdy dziecko opanuje już liczenie w pamięci, w pewnych sytuacjach nadal może wspomagać się liczeniem na palcach. Istnieje hipoteza postawiona przez Heike Wiese w 2003 roku, mówiąca o tym, że pokazywane na palcach liczby są dla dzieci w wieku przedszkolnym bardziej przystępne, niż liczebniki. Istnieją także badania stwierdzające coś przeciwnego – że symboliczne systemy liczenia nie są zakorzenione w doświadczeniach cielesnych i duchowych. Badaniu poddano dzieci w wieku 2–99 lat. Podzielono je na dwie grupy – pierwsza składała się z dzieci 2–3-letnich, a druga – z 4–5-latków. Pozostałe osoby wyeliminowano z testu metodą losowania. Badacze poprosili dzieci o umieszczenie w pudełku dowolnej liczby zabawek oraz swoich ubrań. W grupie dzieci 2–3-letnich w obu przypadkach dzieci miały duże problemy z wykonaniem zadania. W grupie dzieci starszych okazało się, że dzieci lepiej radziły sobie z wykonaniem polecenia gdy miały na sobie mniej odzieży. Gdy dzieci proszono o określenie liczby zabawek i ubrań w pudełku, ponownie okazało się, że dzieciom łatwiej jest posługiwać się liczebnikami, niż palcami.
chemikowanie
11/18
Ta piatka mnie zmylila
g.o.s.i.a
Twój wynik: 17/18Chyba umiesz liczyć
Gratulacje! Istnieje duża doza prawdopodobieństwa, że potrafisz wykonywać proste operacje matematyczne na liczbach w zakresie 0-10. Dzieci na pewnym etapie rozwoju używają palców do liczenia i obliczania, nawet jeśli zostało to zabronione. Bardzo szkodliwe jest zabranianie używania palców do liczenia dzieciom, które tego potrzebują. Hamuje to rozwój matematyczny młodzieńca, uniemożliwia mu samodzielne zdobywanie i rozwijanie wiedzy matematycznej. Ponadto, nawet gdy dziecko opanuje już liczenie w pamięci, w pewnych sytuacjach nadal może wspomagać się liczeniem na palcach. Istnieje hipoteza postawiona przez Heike Wiese w 2003 roku, mówiąca o tym, że pokazywane na palcach liczby są dla dzieci w wieku przedszkolnym bardziej przystępne, niż liczebniki. Istnieją także badania stwierdzające coś przeciwnego – że symboliczne systemy liczenia nie są zakorzenione w doświadczeniach cielesnych i duchowych. Badaniu poddano dzieci w wieku 2–99 lat. Podzielono je na dwie grupy – pierwsza składała się z dzieci 2–3-letnich, a druga – z 4–5-latków. Pozostałe osoby wyeliminowano z testu metodą losowania. Badacze poprosili dzieci o umieszczenie w pudełku dowolnej liczby zabawek oraz swoich ubrań. W grupie dzieci 2–3-letnich w obu przypadkach dzieci miały duże problemy z wykonaniem zadania. W grupie dzieci starszych okazało się, że dzieci lepiej radziły sobie z wykonaniem polecenia gdy miały na sobie mniej odzieży. Gdy dzieci proszono o określenie liczby zabawek i ubrań w pudełku, ponownie okazało się, że dzieciom łatwiej jest posługiwać się liczebnikami, niż palcami.
xD 😂
Obserwujacy
13/18
niki535
ale fajny quiz
Barszczuch
• AUTOR@niki535 Dziękujemy
P...s
Dziękuje za ciekawostkę, a tak pozatym to super Quiz
Barszczuch
• AUTOR@vorehees98 Wybornie. Dziękujemy
P...s
@Barszczuch Ja również
ama13P
Uśmiałam się xD
Barszczuch
• AUTOR@ama13P Bardzo nam miło z tego powodu. Zachęcamy do sprawdzenia pozostałych quizów na naszym profilu.