Zaplanuj swoją bitwę w świecie fantasy!


Na początku wybierz swoją męską postać!
Nathan - ma umiejętność telekinezy, potrafi ujarzmiać smoki. Jest posiadaczem największej kolekcji skór zmutowanych niedźwiedzi.
John - ma amerykańskie pochodzenie, włada swoim mocarstwem leżącym nad Gnijącym Wodospadem. Każdy kto spróbował mu się przeciwstawić, zniknął bez śladu.
Chris - największy pirat Wszechświata. Zna przepisy na wszystkie eliksiry i nie zawaha się ich użyć. Jego rodzina zginęła kilkaset lat temu, dlatego Chris nadal szuka winowajców.
Dylan - jest dobrym łucznikiem. Potrafi wskrzeszać mumie. Dobrze rozprasza wroga. Często się zakochuje, przez co swoje misje wykonuje gorzej.

Teraz wybierz swoją damską postać!
Erica - wojowniczka jakich mało. Nieźle wysportowana, posiada kosę, a jej ubranie jest naelektryzowane. Jej gaz rozśmieszający działa niecałe pięć minut.
Monica - kiedyś była zła, ale teraz jest po dobrej stronie. Ma swojego psa Degio, który jest wszystkożerny. Nigdy nie opuściła swojego pałacu.
Jennifer - pajęczyca, której odnóża straszą niejednego twardziela. Straciła swojego jedynego kota. Postanowiła się napromieniować.
Brenda - bogini życia wiecznego. Potrafi rozmawiać ze zwierzętami. Zawsze wykonuje swoje misje na 100%. Uważa, że "żyje się tylko raz".

Zaplanuj miejsce swojej bitwy!
Avenda - mroczne miejsce Kosiarzy, czyli miejskich wilków. Mało kto odważy się tam chodzić nocą. Łatwo tam nabyć broń, ale może być źle nabita. Doradzi Ci tam chłopka Patricia, ale czy warto jej ufać?
Fairynate (zwana Doliną Magii) to miejsce, w którym skupiają się wszyscy kupcy. Znajduje się tam podziemna jaskinia, w której możesz się przygotować, jednak są tam czarno-brązowe nietoperze.
Przylądek Maany - ciche, odległe miejsce. Znajdziesz tam wszystko, czego potrzebujesz w bitwie - broń, mikstury i atrybuty. Są schowane w bunkrze, a jeżeli źle użyjesz szyfru, wszystko wyleci w powietrze.
Heston mieści się w wysokich partiach gór. Ciężko się tu dostać przez wiele zastawionych pułapek. Krąży pogłoska, że nawiedza tutaj duch księżniczki, która zasiadała na tronie. Nigdy nie udało się tego zweryfikować.

Z kim będziesz walczyć? Wybierz najlepszego przyjaciela!
Brenda - jest dobrym strategiem. Zawsze wie co zrobić. Potrafi stwierdzić, jakie będzie następne posunięcie wroga. Jest niezastąpiona.
Pedro - jest niesamowicie dobrym strzelcem, jego strzały mają w środku truciznę, która zabija przeciwnika. Jego kondycja jest dobra.
Aiko - choć każe nazywać się panią M., to japonka, która zna się na tym, co robi. Potrafi wdrapywać się na budowle, jest sprawna.
Emil - zawsze możesz na niego liczyć. Zawsze dotrzymuje słowa. Zaprowadzi Cię w każde miejsce, nie bez powodu nazywają go "chodzącą nawigacją".
Alexis - czasami jest wredna, ale pomoże Ci w każdej sprawie, jeżeli jest skoncentrowana. W głównej mierze polega na swojej wróżbiarskiej mocy.
Aquo - nie czuje bólu, aczkolwiek szybko traci swoją moc, która codziennie mu się regeneruje. Może bardzo szybko pływać w wodzie, w jego atrybucie jest smocza kula.
Reklama

Twój przeciwnik już ma broń. Wybierz swoją!
Kusza "MOA" - jest to kusza z przyczepioną bronią, która może pomieścić nawet tysiąc nabojów.
Karabin maszynowy - jest to jedna z najnowocześniejszych broni w tej krainie. Może przebić na wylot nawet kilka domów stojących koło siebie.
Młot - ciężki rodzaj broni, który od uderzenia przesyła promienie. Jest najskuteczniejszy ze wszystkich broni, ale również jego moc przesyłania promieni działa najkrócej.
Maczuga - jest jak ostrze, przecina wszystko, co spotka na swojej drodze. Mimo swojej skuteczności, broń czasem odmawia posłuszeństwa podczas walki i przez pewien czas staje się bezużyteczna.

Każdy wojownik powinien mieć swoje zwierzę. Wybierz swoje!
Iun - uwielbia towarzyszyć, chodzi za Tobą krok w krok. Może rozpościerać skrzydła i latać. Kiedy się zdenerwuje, może mocno gryźć.
Gundo - nie warto z nim zadzierać. To zmutowany byk, który nie zawaha się użyć swoich atrybutów. Rozpyla usypiający gaz ze swoich kwiatów i tworzy błyskawice, gdy czuje zagrożenie.
Ritti - jest białym lisem, który może przywołać inne lisy do pomocy, gdy czuje zagrożenie. Jest w stanie sklonować się.
Werti - łatwo go rozproszyć. Jest niezwykle przydatny w różnych polowaniach i walkach. Nie łatwo go oswoić.
Reklama

Już masz swojego przyjaciela, ale przecież nie zdołacie sami okiełznać przeciwnika i jego armii. Twoja armia będzie poruszać się konno czy iść z tarczami?
Będzie walczyć na koniach. Te zwierzęta mają instynkt obronny. Są to konie najsilniejszej rasy.
Będą bronić się tarczą. Jest zrobiona z drzewa Yigry, przez co nigdy nie będzie się niszczyć i zawsze będzie niezawodna.

Na koniec wybierz swojego przeciwnika!
Aazur - potężny magik i ogr, który jest postrachem wszystkich mórz. Potrafi przechodzić przez ściany. Ma sporą rzeszę poddanych.
Reik - wyczuwa swojego wroga w promieniu stu kilometrów. Jego oczy hipnotyzują. Jeszcze żadnemu człowiekowi nie udało mu się z nim wygrać. Jest bardzo pewny siebie.
Q - jest to najbardziej tajemniczy ze wszystkich przeciwników. Wiadomo o nim tylko tyle, że boi się śmierci.
Tjunt - nie jest zbyt mocny i nie ma tak dużej armii jak inni, ale jest bardzo sprytny i potrafi logicznie myśleć.

Reklama
113 Super!
Zauważyłeś literówkę lub błąd? Napisz do nas.

Komentarze sameQuizy: 16

Jsgdjxiehsnoshendl

Jsgdjxiehsnoshendl

Według mnie będzie lepszy jak dodasz więcej broni

Odpowiedz
1
Jsgdjxiehsnoshendl

Jsgdjxiehsnoshendl

Jprdl quiz spoko ale karabin maszynowy w świecie fantasy 🤦🤦🤦

Odpowiedz
1
piromanka

piromanka

Fajny Quiz!

Odpowiedz
Keroit

Keroit

Zapraszam wszystkich na grupę czytelniczą na discordzie. Głównym tematami są Literatura i książki, jest ram wiele ciekawych kanałów funkcji i przydatnych rozwiązań. Nie wiem czy jest drugi taki serwer jak ten. Napewno jeśli dużo osób dołączy będziemy mogli rozbudowywać się jeszcze bardziej . Już w tym momencie możemy zaoferować :
– specjalne kanały do serii książek z możliwością propozycji nowych tego typu kanałów przez każdego użytkownika
– kanały z cytatmi z książek i osobno z piosenek, filmów, seriali itp.
– specjalne role (rola swojej ulubionej książki i ulubionego gatunku literackiego)
– poziomy i rolę za poziomy
– Bota muzycznego i specjalny kanał Radyjko
– kanał do omawiania ekranizacji książek
– kanał z e-bookami do pobrania
– Bota biblioteke z angielskimi książkami
– specjalne kanały do audiobooków

Zapraszam jeszcze raz dołączjcie śmiało 😉👍
https://discord.gg/ssysCzm

Odpowiedz
Legoles

Legoles

Chcę poprawić, bo w miejscu karabinu maszynowego jest karabin snajperski a w miejscu kuszy jest łuk. Nie wybrałem żadnej broni tak czy siak

Odpowiedz

V...e

Masz niezwykłą wyobraźnię :) Mega głosowanie … Naprawdę nie potrafiłam się zdecydować na 1 odpowiedź!

Odpowiedz
blmhhuj

blmhhuj

To miejsce gdzie jest zamek za tym mostem, byłoby łatwe to rozwalenia, ono się trzyma na cienkim kamieniu, jeden smok bez problemu starczy. Poza tym, Jeżeli armia wroga przechodziła by przez ten most mógłbym zrobić grad strzał z kuszy i zabiłbym wiele żołnierzy. Nawet z dużo mniejszą armią, zwycięstwo byłoby praktycznie gwarantowane.

Albo mógłbym posałać wojska na to miasto, jeśli byłoby mniej chronione, mógłbym wybić sporo, a zanim wojska z zamku by przyszły, to mógłbym się szybko wycować do walki po wymordowaniu miasta. Myślę że łatwo by było, tam wstęp do tej krainy jest płaski, tylko otoczony górami, więc akcja byłaby szybka. Ale to wymagałoby silnej armii porównywalnej do sił wroga.

Odpowiedz
Anyway

Anyway

Widać, że quiz jest bardzo przemyślany + uwielbiam opisy postaci lub miejsc 😊 Super 😍

Odpowiedz
Patryk_Kalita

Patryk_Kalita

Bitwa to bitwa, nie ważne czy dzieje się w; realu, Sci-fi czy fantasy, zazwyczaj jednym co je różni się od siebie to wykorzystywana broń (i ich śmiercionośność). W fantastyce !Zazwyczaj! wygląda to tak:

Są dwie strony, np. ludzie i orkowie, pojedźmy archetypami i tak:
Ludzie są „słabi” i nie mają za dużo magicznych zdolności, poza tym mają niską wytrzymałość, ale są inteligentni i dobrze się „mnożą”, nie ma jednej stałej taktyki walki, ile państw tyle taktyk, jednak załóżmy, iż taktyka przez nich używana to formacja piechoty, w której pierwszy pięć szeregów to włócznicy, w trzecim szeregu włóczników wmieszani są ciężko zbrojni kusznicy, za nimi trzy szeregi mieczników i odstęp dwudziestu metrów do kolejnych trzech szeregów włóczników, za którymi stoją łucznicy z łukami długimi i strzałami typu bodkin (sześć szeregów).
Orkowie zaś to zazwyczaj wielkie stwory, silne, ale głupawe, ich taktyka jest prosta, uderzają hordą, falami aż złamią szyk przeciwnika i dokonają przełamania, wtedy próbują go bić od pleców, w walce korzystają z prostych i potężnych toporów oraz mieczy i kusz (zależy to od tego, co kto ma).

Bitwę „przeprowadźmy” ze strony ludzi i załóżmy, że mierzy się tu pięćdziesiąt jeden tysięcy ludzi, z dwustoma tysiącami orków. Armia zawodowa vs dzika horda.
Najlepszym polem bitwy jest łąka, najlepiej z wmiare wysokim wzgorzem, na którym można ustawić swoje siły, tak by szeregi piechoty były niżej od strzelców i ci mieli czysty strzał. Ze względu na czterokrotną przewage wroga należy ustawić piechotę, mniej więcej w jednej trzeciej wzgórza, a na jego szczycie ustawić łuczników. Orkowie ze względu na fakt, iż jest to lud prymitywny, stosuje on tylko jedną taktykę, którą opisałem już wyżej. Orkowie, kiedy dotrą na pole bitwy, pewnie będą się drzeć i ryczeć próbując przestraszyć broniącego się przeciwnika, ze względu na to, iż „nasza” armia jest armią zawodową, to raczej nie zrobi to na nich wrażenia (sierżant potrafi ryczeć głośniej!), ale widok olbrzymiej hordy może odrobinę obniżyć morale. Walki raczej rozpoczną orkowie, pierwsze natarcie hordy będzie raczej małe, bardziej by zobaczyć, co to tam stoi, raczej się ono jeszcze w polu, pod ostrzałem łuczników, tych najodważniejszych atakujących mimo to, dobiją kusznicy. Kolejne uderzenia hordy to prawdopodobnie będą wyglądać w następujący sposób:
1) Pierwsza fala atakuje, a druga czeka.
2) Pierwsza fala zostaje odparta/ rozbita, druga atakuje, a trzecia się przygotowuje.
3) Za każdym razem, kiedy jedna fala zostanie rozbita, atakuje kolejna, tak by obrońcy nie mieli czasu odetchnąć, jednak może nadejść chwila, kiedy orkowie zdadzą sobie sprawę, że w sumie to nic nie zdziałali i mogą zachować się w dwojaki sposób; pierwszy usiąść na tyłkach i ze zmarszczonymi czołami zastanawiać się co zrobić, po czym wpadną na pomysł ataku wszyscy na raz, oraz drugi „sposób” czyli od razu rzucą się wszyscy do ataku.
Jeśli siły ludzi będą tylko się bronić i nie atakować to raczej dadzą rade zwyciężyć w kilka godzin, z minimalnymi stratami własnymi (rzędu 500-700 zabitych i kilkuset rannych) i przy jednoczesnym rozbiciu hordy (czyli wybiciu 85-95% orków w hordzie), orkowie po takiej druzgoczącej klęsce pewnie wrócą do siebie, albo zaszyją się gdzieś w lasach, w obu przypadkach można spróbować dobić resztki tej hordy, by dać przykład innym.

Odpowiedz
3
AlexanderSeverus

AlexanderSeverus

@Patryk_Kalita Ale widać, że masz jakąś wiedzę na temat strategii i ułożenia wojska, i skoro napisałeś taki długi wpis o tym, to masz też zamiłowanie do tego, interesujesz się tym, więc coś jest na rzeczy

Odpowiedz
2
Patryk_Kalita

Patryk_Kalita

@AlexanderSeverus cóż, może i tak.

Odpowiedz
1
pokaż więcej odpowiedzi (2)
NIROT

NIROT

Mega quiz

Odpowiedz

Nowe

Popularne

Kategorie

Powiadomienia

Więcej