Wciel się w rolę nauczyciela i zadecyduj, co zrobiłbyś w tej sytuacji!


Jeden z uczniów nie przyniósł po raz trzeci zeszytu na zajęcia. Wytłumaczył się, że tym razem zalał zeszyt kawą w takim stopniu, że już nie nadaje się on do pisania i jeszcze nie ma nowego. Co zrobiłbyś w takiej sytuacji?
Mówię uczniowi, że wymówki nic mu nie dadzą i bez wahania wstawiam mu jedynkę za nieprzygotowanie do lekcji.
Trochę się waham, ale w końcu nie wstawiam uczniowi jedynki, ale każę mu przepisać zeszyt, mówiąc, że sprawdzę jego notatki.
Mówię uczniowi, że doskonale go rozumiem i nie wymagam od niego przepisania poprzednich notatek.
Zrobiłbym coś innego w tej sytuacji.

Sprawdzasz wypracowania z języka polskiego. Jedna uczennica ma błędy ortograficzne w każdym możliwym słowie, ale ty wiesz, że ona bardzo się stara, siedzi po kilka godzin nad nauką języka polskiego i cierpi na dysortografię. Co zrobiłbyś w takiej sytuacji?
Mimo wszystko wstawiam uczennicy ocenę na jaką zasłużyła, czyli jedynkę.
Sprawdzam wypracowanie z lekkim przymrużeniem oka i wstawiam jej nieco lepszą ocenę niż powinna dostać.
Nie wstawiam jej oceny za wypracowanie i proponuję jej pomoc z nauką ortografii oraz drugą szansę na napisanie wypracowania.
Zrobiłbym coś innego w tej sytuacji.

W czasie lekcji przyłapałeś pewnego ucznia na korzystaniu z telefonu. W Twojej szkole jest to całkowicie zakazane. Uczeń mówi, że tylko napisał do swojego przyjaciela, który jest chory i prosi Cię, żebyś nie wstawił mu za to uwagi. Co zrobiłbyś w takiej sytuacji?
Mówię, że nie obchodzi mnie czemu wyciągnął telefon, bo regulamin trzeba przestrzegać i wstawiam mu uwagę.
Proszę ucznia o to, żeby schował telefon i mówię mu, że następnym razem wstawię mu uwagę.
Nie wstawiam uczniowi uwagi, ale zabieram mu telefon i mówię, że oddam go dopiero pod koniec lekcji.
Zrobiłbym coś innego w tej sytuacji.

Sprawdzasz kartkówki i nie możesz się rozczytać z pisma, któregoś z uczniów. Wiesz jednak, że ta osoba uczy się świetnie i najprawdopodobniej ma wszystko dobrze. Co zrobiłbyś w takiej sytuacji?
Praca nieczytelna to praca na jedynkę, nie obchodzi mnie to, że może ma wszystko dobrze, niech lepiej nauczy się ładnie pisać.
Każę uczniowi napisać kartkówkę po raz drugi i mówię, że jeśli znowu będzie nieczytelna to wstawię mu jedynkę.
Proszę ucznia o przeczytanie odpowiedzi napisanych na jego kartce i wstawiam mu ocenę zgodnie z tym co przeczytał.
Zrobiłbym coś innego w tej sytuacji.
Reklama

Sprawdzasz testy. Pewnej uczennicy zabrakło tylko jednego punktu do wyższej oceny. Co zrobiłbyś w takiej sytuacji?
Wstawiam uczennicy taką ocenę na jaką zasłużyła, niech następnym razem postara się bardziej.
Najpierw biorę pod uwagę to czy w poprzednich miesiącach przykładała się do nauki i na podstawie tego decyduję jaką ocenę jej wystawię.
Wstawiam jej tą wyższą ocenę, bo dobrze wiem, że na pewno się starała i da jej to większą satysfakcję.
Zrobiłbym coś innego w tej sytuacji.

Jesteś nauczycielem wychowania fizycznego i musisz wstawić wszystkim uczniom oceny. Masz jednak jednego ucznia, który zawsze angażuje się w lekcje, ale jest bardzo słaby w najróżniejszych dyscyplinach sportowych. Co zrobiłbyś w takiej sytuacji?
Wstawię mu słabą ocenę, bo jednak na wychowaniu fizycznym najbardziej liczą się umiejętności, a nie chęci.
Wstawię mu średnią ocenę, bo przecież muszę wziąć pod uwagę zaangażowanie jak i umiejętności.
Wstawię mu jakąś dobrą ocenę, bo w końcu to nie jego wina, że jest słaby z wychowania fizycznego i widzę, jak bardzo się stara.
Zrobiłbym coś innego w tej sytuacji.
Reklama

Masz dyżur na korytarzu. Zauważasz, że kilka uczennic siedzi pod ścianą i pije energetyki. Co zrobiłbyś w takiej sytuacji?
Podchodzę do nich, zabieram im energetyki, wylewam je i wstawiam uczennicom uwagi.
Podchodzę do uczennic i mówię im, żeby nie piły energetyków na terenie szkoły.
W ogóle nie reaguję, bo w końcu każdy może pić co chce i nic mi do tego.
Zrobiłbym coś innego w tej sytuacji.

Prowadzisz lekcję religii. Jeden z uczniów ciągle ci przeszkadza i nie odpowiada na zadawane przez Ciebie pytania. Jego jedyną wymówką jest to, że jest ateistą, ale musi chodzić na te zajęcia, bo rodzice go do tego zmuszają. Co zrobiłbyś w takiej sytuacji?
Mówię uczniowi, że skoro chodzi na moje zajęcia to musi się na nich zachowywać odpowiednio, a potem wstawiam mu uwagę i jedynkę.
Mówię uczniowi, że doskonale go rozumiem i tego samego dnia dzwonię do rodziców chłopca tłumacząc im, że nie powinni zmuszać swojego syna do chodzenia na religię.
Proszę ucznia o szacunek do mnie i próbuję przekonać go do tego, żeby przynajmniej nie przeszkadzał osobom, które chcą wynieść coś z lekcji religii.
Zrobiłbym coś innego w tej sytuacji.

Dowiadujesz się, że pewien uczeń stworzył karteczkę z obraźliwym rysunkiem przedstawiającym Ciebie. Co zrobiłbyś w takiej sytuacji?
Oczywiście, że próbuję przekonać dyrektora szkoły i wychowawcę tego ucznia do wystawienia mu nagany.
Wstawiam uczniowi uwagę i przez cały rok codziennie go pytam oraz wołam do tablicy.
Idę porozmawiać na spokojnie z uczniem i wyjaśnić z nim tą sprawę.
Zrobiłbym coś innego w tej sytuacji.

Zrobiłeś pewnej klasie sprawdzian. Zauważyłeś jednak, że są z niego same słabsze oceny. Co zrobiłbyś w takiej sytuacji?
Przecież to, że uczniowie mają słabsze oceny to nie moja wina, wstawiam do dziennika takie oceny na jakie napisali sprawdzian.
Pytam się uczniów czemu tak słabo napisali sprawdzian i proponuję im ponowne omówienie materiału po lekcjach oraz poprawę sprawdzianu w przyszłym tygodniu.
Nie wstawiam ocen z tamtego sprawdzianu, tylko robię go jeszcze raz, ale za to prostszy.
Zrobiłbym coś innego w tej sytuacji.

Reklama
102 Super!
Zauważyłeś literówkę lub błąd? Napisz do nas.

Komentarze sameQuizy: 37

VillaiNeko

VillaiNeko

Ciekawy quiz, aczkolwiek czy picie energetyków na terenie szkoły jest zakazane? 🤨

Odpowiedz
2
_Streferka_

_Streferka_

•  AUTOR

@VillaiNeko dziękuję 💗
W sumie to trudno stwierdzić, raczej nie, ale nauczyciele i tak często zwracają o to uwagę

Odpowiedz
2
VillaiNeko

VillaiNeko

@_Streferka_ U mnie na szczęście tak nie było. Ew jakiś żart, żeby nie pić takich świństw, ale tyle xd

Odpowiedz
2
._Blekitna_Gwiazda_.

._Blekitna_Gwiazda_.

Super! Przydatny ten quiz ponieważ chciałabym zostać nauczycielką niemieckiego oraz wychowawcą jakiejś klasy! Poprostu świetne!

Odpowiedz
2
._Blekitna_Gwiazda_.

._Blekitna_Gwiazda_.

@_Streferka_ dzkkkk za obs 🤗🤗🤗

Odpowiedz
1
_Streferka_

_Streferka_

•  AUTOR
Odpowiedz
pokaż więcej odpowiedzi (1)
Papuzka_123

Papuzka_123

Gratuluję SG
Supeer głosowanie ❤

Odpowiedz
1
_Streferka_

_Streferka_

•  AUTOR

@Papuzka_123 dziękuję 💗💗💗

Odpowiedz
1
Kimflive

Kimflive

😀👍

Odpowiedz
1
Guo_M

Guo_M

Zajefajny quiz

Odpowiedz
1
_Streferka_

_Streferka_

•  AUTOR

@Guo_M dziękuję 💗

Odpowiedz
333ccc

333ccc

Świetne głosowanie!

Odpowiedz
1
_Streferka_

_Streferka_

•  AUTOR

@333ccc dziękuję 💗

Odpowiedz
1
.Nessa.

.Nessa.

Lekcja religii:
Uczeń- jesteś ateistą
Ja-ja też, prowadzę tę lekce przez przypadek.

Odpowiedz
3
Kimflive

Kimflive

Odpowiedz
1
incorrigible

incorrigible

Witam sąsiadkę z SG, gratulacje 💜

Odpowiedz
1
_Streferka_

_Streferka_

•  AUTOR

@Quirrell dziękuję 💗

Odpowiedz
1
Lexi2002

Lexi2002

(zastanawiamy się trochę nad byciem nauczycielką, więc możecie powiedzieć co myślicie o naszych myślach)
1. Zalał kawą? Jesteśmy tak trochę uzależnione od kawy, ale i tak jej nie piłyśmy przed studiami, więc trochę wyczuwamy sus, ale ostatecznie byśmy nic nie zrobiły, jako nauczycielka głównie by nas obchodziła wiedza ucznia niż jego notatki.

2. Oceny powinny być zgodne z umiejętnościami ucznia, ocenianie ortografii u osoby z dysortografią jest podobne do oceniania zadań z nagraniami audio u osoby głuchej, więc po prostu nie będziemy odejmować punktów za ortografię, ale nadal ocenimy treść. Z tego co wiemy nauka ortografii nie pomaga w dysortografii, więc tego raczej nie zaoferujemy.

3. Jak uczeń chciał napisać do chorego kolegi, to powinien to zrobić po lekcji, ale potraktowałybyśmy to ulgowo jeśli to był pierwszy raz.

4. Jak nie umiałybyśmy rozczytać wszystkiego (co się rzadko zdarza bo umiemy odszyfrować polską cyrylicę) to ocenimy to co rozczytamy. Prosiłybyśmy ucznia o rozczytanie tylko jeśli sprawdzałybyśmy kartkówki na tej samej lekcji co były pisane.

5. Gdybyśmy wstawiły ocenę wyższą komuś komu zabrakło jednego punktu, to wtedy byłaby taka sama sytuacja z osobami którym zabrakło dwóch punktów – to jest jak obniżenie progu ocen o jeden punkt, a robienie tego po ogłoszeniu go jest trochę niesprawiedliwe.

6. Z WF nie powinno wstawiać się ocen za umiejętności, tylko za postęp która dana osoba robi, dlatego jeśli widzimy że ktoś się stara, robi wszystkie ćwiczenia poprawnie etc. to nie ma powodu dla którego nie powinien mieć dobrej oceny

7. Jest tylko jedna rzecz którą mogłybyśmy zrobić po zobaczeniu uczennic pijących energetyki na korytarzu, a tą rzeczą jest dołączenie do nich.

8. Gdybyśmy prowadziły religię (0% szans) to by nas za bardzo nie obchodziło co uczniowie robią, prawdopodobnie puściłybyśmy jakiś film religijny i pozwalały osobom których on nie interesuje robić coś innego (np odrabiać lekcje)
((fun fact: na lekcjach religii oglądałyśmy z kolegą anime więc ye))

9. To zależy tak trochę od tego jak obraźliwy ten rysunek by był i od naszego humoru, jakby był taki średnio obraźliwy to byśmy narysowały go jako soyjaka i wysłały mu rysunek przez librusa, jak taki lekko obraźliwy to pewnie byśmy się nawet zaśmiały, dopiero jakby to był bardzo mocno obraźliwy to byśmy zastanowiły się nad uwagą czy coś.

10. Jak są słabsze oceny to oznacza że uczniowie raczej nie rozumieją w pełni tematu, więc na pewno byśmy oferowały jakieś powtórzenie tematu, oraz omawiając następne tematy, bardziej powoli byśmy mówiły o rzeczach które się pojawiły w poprzednim temacie.
Oferowanie poprawienia sprawdzianu to jest coś co byśmy zrobiły nawet jeśli byłyby w większości dobre oceny.

Odpowiedz
1
Milka8012

Milka8012

@czupakabrra Używa innych zaimków

Odpowiedz
1
Lexi2002

Lexi2002

@czupakabrra @Quizer2 @Milka8012 Nie mamy dobrego wyjaśnienia, zwykle rzucamy kostką i wybieramy jedno z poniższych

1. po prostu z nawyku
2. tak na prawdę nie jesteśmy człowiekiem tylko trzema szczurami w płaszczu
3. jesteśmy istotą poza ludzkim zrozumieniem
4. https://pl.wikipedia.org/wiki/Pluralis_maiestatis
5. https://pl.wikipedia.org/wiki/Pluralis_modestiae
6. żeby inni ludzie się nas o to pytali

Odpowiedz
pokaż więcej odpowiedzi (2)
Cloudly.

Cloudly.

Super głosowanie!

Odpowiedz
1
_Streferka_

_Streferka_

•  AUTOR

@Summer-Flamingo dziękuję 💗

Odpowiedz

Nowe

Popularne

Kategorie

Powiadomienia

Więcej