Kreatywne 30-dniowe pisarskie wyzwanie!


Zaznacz poprawną odpowiedź, aby przejść do następnego pytania.
Zauważyłeś literówkę lub błąd? Napisz do nas.

Komentarze sameQuizy: 70

AngelikaSwift

AngelikaSwift

Podjęłam się tego wyzwania dopiero teraz i mam prośbę do autora, czy mógłby mi sprecyzować Dzień 3? Tutaj albo na priv. Bo nie jestem pewna, czym się kierować tworząc tę znienawidzoną postać. Z góry dziękuję

Odpowiedz
rosepianist

rosepianist

Oto Twoje wyzwanie!
Oto 30 dni kreatywnego pisania. Codziennie otrzymasz jedno unikatowe zadanie. Codziennie piszesz fragment tekstu, tak długi, jak zechcesz, zinterpretowany na swój niepowtarzalny sposób – to Ty jesteś twórcą. Skopiuj poniższe wyzwanie i je wydrukuj, albo zapisz w telefonie. Znajdź zeszyt, w którym będziesz pisać, albo utwórz dokument w komputerze. Nie trzeba nic więcej. Teraz wszystko w Twoich rękach!

DZIEŃ 1. Znajdź w gazecie czy książce dowolne zdjęcie przedstawiające wspaniały widok i opisz go najbardziej obrazowo, jak potrafisz. Możesz nawet użyć zdjęcia umieszczonego powyżej, w wyniku.
DZIEŃ 2. Napisz wiersz o dłoniach. Wystarczy kilka linijek. Przenieś w niego uczucia. Potem przeczytaj go podniosłym i dumnym głosem, nawet, jeśli będzie fatalny.
DZIEŃ 3. Stwórz głównego bohatera nieokreślonej powieści, którego byś nienawidził. Pamiętaj, nie musi być stereotypowym wcieleniem zła i kwintesencją cech, których nie cierpisz. Spróbuj rozegrać to na inny sposób.
DZIEŃ 4. Napisz fragment tekstu z dużą ilością powtórzeń, ale wkomponuj je tak, by nie brzmiał kiczowato, a nowatorsko.
DZIEŃ 5. Opisz jakąkolwiek scenę, która wywoła prawdziwy strach u czytelnika. Czego użyjesz? Nietypowej kompozycji? Utrzymania czytelnika w stanie niewiedzy? Tradycyjnej ciszy, ciemności i krwi?
DZIEŃ 6. Opisz zachwycającą osobę. O największej charyzmie. Taką, która zabiera oddechy, kiedy wchodzi do pomieszczenia. Na czym będzie polegała jej wyjątkowość? A może nie będzie można tego określić?
DZIEŃ 7. Napisz najbardziej kiczowatą scenę, jaka może istnieć.
DZIEŃ 8. Opisz atak paniki. Pokaż go z perspektywy osoby nim dotkniętej, nie obiektywnego, postronnego widza. Użyj jak najbardziej nietypowych środków, kompozycji, eksperymentuj, pobaw się rzeczywistością widzianą przez zasłonę chorobicznego lęku.
DZIEŃ 9. Opisz dialog, w którym nikt nie wypowiada żadnego słowa. Czego użyjesz? Mowy ciała? Czy bohaterowie będą pisać? Czy znaczącym punktem będzie właśnie to, że się nie rozumieją?
DZIEŃ 10. Opisz scenę pościgu z perspektywy osoby ściąganej, jak i ścigającej. Naszą ofiarą będzie młoda, przerażona dziewczyna o zakrwawionych dłoniach i bliżej nieokreślonej osobowości, a ścigającym – zdesperowany, zgorzkniały, oddany z pasją swojej pracy generał tajnych służb specjalnych. Czy ich myśli będą się przeplatać? Czy najpierw opiszesz jedną wersję, a potem drugą?
DZIEŃ 11. Opisz ból. Rzuć bezbronnego bohatera/bohaterkę pod koła pędzącego samochodu i obserwuj, jak cierpi, kiedy jego nogi łamią się z trzaskiem. A potem wejdź w jego umysł i przelej uczucia w słowa.
DZIEŃ 12. Spróbuj wywołać wzruszenie. To dość trudne. Jak to zrobić, nie zagłębiając się w długą, skomplikowaną historię?
DZIEŃ 13. „Mogę wszystko. Jestem wszystkim. Tworzę wszechświaty. Wystarczy jeden ruch mojej dłoni, aby któryś z nich runął” – włóż te słowa w usta jakiejś postaci. Może to być jakieś bóstwo, wspaniała królowa, może mała dziewczynka.
DZIEŃ 14. Dzisiaj wymyśl pięć tytułów opowiadań. Same tytuły. Nie musisz rozwijać tych powieści na żaden sposób. Nawet nie musisz wiedzieć, o czym będą.
DZIEŃ 15. Przedstaw bohatera, NIE mówiąc: jak się nazywa, ile dokładnie ma lat, jaki ma kolor oczu i włosów, czym zajmuje się na co dzień, jakie są jego największe zalety.
DZIEŃ 16. Opisz scenę, w której bohater zmaga się z uzależnieniem. Może to być alkohol, słodycze, dziwne, świecące tabletki czy uciekanie z domu w poszukiwaniu ryzyka. Czy bohater wygra, czy przegra ze swoją słabością?
DZIEŃ 17. Namaluj słowami najpiękniejszy strój, jaki widziała Twoja wyobraźnia. Opisz materiał, fakturę, kolory i błyski, każdy znaczący szczegół i jeszcze więcej.
DZIEŃ 18. Opisz zwykłą, codzienną czynność, na przykład zaparzanie herbaty, tak, jakby to była najbardziej niezwykła rzecz, której bohater doświadczył.
DZIEŃ 19. Opisz najmilszy i najprzytulniejszy pokój, jaki może istnieć.
DZIEŃ 20. Napisz scenę, w której dwoje zakochanych bohaterów próbuje udawać, że wcale nie są w sobie zakochani.
DZIEŃ 21. Napisz tą samą scenę dwa razy. Jedna wersja będzie miała miejsce w dzień, druga w nocy. Jak wpłynie to na ich atmosferę? Co się zmieni?
DZIEŃ 22. Wyobraź sobie niekonwencjonalne, niezwykłe pod wybranym względem więzienie. Jesteś jednym z więźniów. Napisz kartkę z dziennika, opisując swój dzień swoim własnym, naturalnym, szczerym stylem.
DZIEŃ 23. Pomyśl o ulubionej piosence. Spróbuj napisać do niej własny tekst.
DZIEŃ 24. Coś, przez co każdy pisarz musi w końcu przejść – scena miłości. Twoja bohaterka płakała, a teraz całuje. Ubierz tą scenę w kontekst, barwy, uczucia.
DZIEŃ 25. Spróbuj ułożyć kilka inspirujących, prostych cytatów. Wykorzystaj wyjątkowe, dziwne myśli, które czasem przypadkowo przewijają Ci się przez głowę.
DZIEŃ 26. Opisz najwspanialszy występ Twojego bohatera. Taniec, gra na fortepianie, skok z wieżowca. Coś, nad czym pracował latami, w co włożył największą pasję, co stało się magią, co opanował do perfekcji. Owiej tą scenę epickością, podniosłą atmosferą, niech czytelnik wręcz słyszy przepiękną muzykę płynąca ze świata powieści.
DZIEŃ 27. Twój bohater przeżywa załamanie psychiczne. Nie możesz mu pomóc, musisz opisać wszystko, co czuje. Nie martw się. Może potem będzie lepiej.
DZIEŃ 28. Stwórz krótkie, nietypowe definicje podanych słów: „Zmęczenie” „Róż” „Szkło” „Deszcz” „Zakochanie”
DZIEŃ 29. Opisz scenę, w której nadzieja wlewa się w nasze serca niczym brzoskwiniowe promienie wstającego słońca.
DZIEŃ 30. Napisz coś, czego z własnej woli nigdy byś nie napisał. Koniec. Brawo, to było niezwykłe.

Odpowiedz
Anula2137

Anula2137

Podejmę się, rozwijające będzie pisanie tak ciekawych i kreatywnych rzeczy. Tak podobnych, ale tak różnych.

DZIEŃ 1.
Znajdź w gazecie czy książce dowolne zdjęcie przedstawiające wspaniały widok i opisz go najbardziej obrazowo, jak potrafisz. Możesz nawet użyć zdjęcia umieszczonego powyżej, w wyniku.
DZIEŃ 2.
Napisz wiersz o dłoniach.
Wystarczy kilka linijek. Przenieś w niego uczucia. Potem przeczytaj go podniosłym i dumnym głosem, nawet, jeśli będzie fatalny.
DZIEŃ 3.
Stwórz głównego bohatera nieokreślonej powieści, którego byś nienawidził.
Pamiętaj, nie musi być stereotypowym wcieleniem zła i kwintesencją cech, których nie cierpisz. Spróbuj rozegrać to na inny sposób.
DZIEŃ 4.
Napisz fragment tekstu z dużą ilością powtórzeń, ale wkomponuj je tak, by nie brzmiał kiczowato, a nowatorsko.
DZIEŃ 5.
Opisz jakąkolwiek scenę, która wywoła prawdziwy strach u czytelnika.
Czego użyjesz? Nietypowej kompozycji? Utrzymania czytelnika w stanie niewiedzy? Tradycyjnej ciszy, ciemności i krwi?
DZIEŃ 6.
Opisz zachwycającą osobę.
O największej charyzmie. Taką, która zabiera oddechy, kiedy wchodzi do pomieszczenia. Na czym będzie polegała jej wyjątkowość? A może nie będzie można tego określić?
DZIEŃ 7.
Napisz najbardziej kiczowatą scenę, jaka może istnieć.
DZIEŃ 8.
Opisz atak paniki.
Pokaż go z perspektywy osoby nim dotkniętej, nie obiektywnego, postronnego widza. Użyj jak najbardziej nietypowych środków, kompozycji, eksperymentuj, pobaw się rzeczywistością widzianą przez zasłonę chorobicznego lęku.
DZIEŃ 9.
Opisz dialog, w którym nikt nie wypowiada żadnego słowa.
Czego użyjesz? Mowy ciała? Czy bohaterowie będą pisać? Czy znaczącym punktem będzie właśnie to, że się nie rozumieją?
DZIEŃ 10.
Opisz scenę pościgu z perspektywy osoby ściąganej, jak i ścigającej. Naszą ofiarą będzie młoda, przerażona dziewczyna o zakrwawionych dłoniach i bliżej nieokreślonej osobowości, a ścigającym – zdesperowany, zgorzkniały, oddany z pasją swojej pracy generał tajnych służb specjalnych. Czy ich myśli będą się przeplatać? Czy najpierw opiszesz jedną wersję, a potem drugą?
DZIEŃ 11.
Opisz ból. Rzuć bezbronnego bohatera/bohaterkę pod koła pędzącego samochodu i obserwuj, jak cierpi, kiedy jego nogi łamią się z trzaskiem. A potem wejdź w jego umysł i przelej uczucia w słowa.
DZIEŃ 12.
Spróbuj wywołać wzruszenie. To dość trudne. Jak to zrobić, nie zagłębiając się w długą, skomplikowaną historię?
DZIEŃ 13.
"Mogę wszystko. Jestem wszystkim. Tworzę wszechświaty. Wystarczy jeden ruch mojej dłoni, aby któryś z nich runął" – włóż te słowa w usta jakiejś postaci. Może to być jakieś bóstwo, wspaniała królowa, może mała dziewczynka.
DZIEŃ 14.
Dzisiaj wymyśl pięć tytułów opowiadań. Same tytuły. Nie musisz rozwijać tych powieści na żaden sposób. Nawet nie musisz wiedzieć, o czym będą.
DZIEŃ 15.
Przedstaw bohatera, NIE mówiąc:
jak się nazywa, ile dokładnie ma lat, jaki ma kolor oczu i włosów, czym zajmuje się na co dzień, jakie są jego największe zalety.
DZIEŃ 16.
Opisz scenę, w której bohater zmaga się z uzależnieniem. Może to być alkohol, słodycze, dziwne, świecące tabletki czy uciekanie z domu w poszukiwaniu ryzyka. Czy bohater wygra, czy przegra ze swoją słabością?
DZIEŃ 17.
Namaluj słowami najpiękniejszy strój, jaki widziała Twoja wyobraźnia. Opisz materiał, fakturę, kolory i błyski, każdy znaczący szczegół i jeszcze więcej.
DZIEŃ 18.
Opisz zwykłą, codzienną czynność, na przykład zaparzanie herbaty, tak, jakby to była najbardziej niezwykła rzecz, której bohater doświadczył.
DZIEŃ 19.
Opisz najmilszy i najprzytulniejszy pokój, jaki może istnieć.
DZIEŃ 20.
Napisz scenę, w której dwoje zakochanych bohaterów próbuje udawać, że wcale nie są w sobie zakochani.
DZIEŃ 21.
Napisz tą samą scenę dwa razy. Jedna wersja będzie miała miejsce w dzień, druga w nocy. Jak wpłynie to na ich atmosferę? Co się zmieni?
DZIEŃ 22.
Wyobraź sobie niekonwencjonalne, niezwykłe pod wybranym względem więzienie. Jesteś jednym z więźniów. Napisz kartkę z dziennika, opisując swój dzień swoim własnym, naturalnym, szczerym stylem.
DZIEŃ 23.
Pomyśl o ulubionej piosence. Spróbuj napisać do niej własny tekst.
DZIEŃ 24.
Coś, przez co każdy pisarz musi w końcu przejść – scena miłości.
Twoja bohaterka płakała, a teraz całuje. Ubierz tą scenę w kontekst, barwy, uczucia.
DZIEŃ 25.
Spróbuj ułożyć kilka inspirujących, prostych cytatów. Wykorzystaj wyjątkowe, dziwne myśli, które czasem przypadkowo przewijają Ci się przez głowę.
DZIEŃ 26.
Opisz najwspanialszy występ Twojego bohatera. Taniec, gra na fortepianie, skok z wieżowca. Coś, nad czym pracował latami, w co włożył największą pasję, co stało się magią, co opanował do perfekcji. Owiej tą scenę epickością, podniosłą atmosferą, niech czytelnik wręcz słyszy przepiękną muzykę płynąca ze świata powieści.
DZIEŃ 27.
Twój bohater przeżywa załamanie psychiczne. Nie możesz mu pomóc, musisz opisać wszystko, co czuje. Nie martw się. Może potem będzie lepiej.
DZIEŃ 28.
Stwórz krótkie, nietypowe definicje podanych słów:
"Zmęczenie"
"Róż"
"Szkło"
"Deszcz"
"Zakochanie"
DZIEŃ 29.
Opisz scenę, w której nadzieja wlewa się w nasze serca niczym brzoskwiniowe promienie wstającego słońca.
DZIEŃ 30.
Napisz coś, czego z własnej woli nigdy byś nie napisał.

Odpowiedz
.Levanter.

.Levanter.

Nie zbyt mogę przyjąć wyzwanie, ze względu na mój czas.. ale; ale quiz jest taki piękny i pomocny, że aż znajdę czas, ale w trochę więcej niż 30 dni. Spróbuję się tym zainspirować :P jeszcze raz:
MEGA QUIZ

Odpowiedz
savsav.la

savsav.la

Oto 30 dni kreatywnego pisania. Codziennie otrzymasz jedno unikatowe zadanie. Codziennie piszesz fragment tekstu, tak długi, jak zechcesz, zinterpretowany na swój niepowtarzalny sposób – to Ty jesteś twórcą.
Skopiuj poniższe wyzwanie i je wydrukuj, albo zapisz w telefonie.
Znajdź zeszyt, w którym będziesz pisać, albo utwórz dokument w komputerze. Nie trzeba nic więcej. Teraz wszystko w Twoich rękach!

DZIEŃ 1.
Znajdź w gazecie czy książce dowolne zdjęcie przedstawiające wspaniały widok i opisz go najbardziej obrazowo, jak potrafisz. Możesz nawet użyć zdjęcia umieszczonego powyżej, w wyniku.
DZIEŃ 2.
Napisz wiersz o dłoniach.
Wystarczy kilka linijek. Przenieś w niego uczucia. Potem przeczytaj go podniosłym i dumnym głosem, nawet, jeśli będzie fatalny.
DZIEŃ 3.
Stwórz głównego bohatera nieokreślonej powieści, którego byś nienawidził.
Pamiętaj, nie musi być stereotypowym wcieleniem zła i kwintesencją cech, których nie cierpisz. Spróbuj rozegrać to na inny sposób.
DZIEŃ 4.
Napisz fragment tekstu z dużą ilością powtórzeń, ale wkomponuj je tak, by nie brzmiał kiczowato, a nowatorsko.
DZIEŃ 5.
Opisz jakąkolwiek scenę, która wywoła prawdziwy strach u czytelnika.
Czego użyjesz? Nietypowej kompozycji? Utrzymania czytelnika w stanie niewiedzy? Tradycyjnej ciszy, ciemności i krwi?
DZIEŃ 6.
Opisz zachwycającą osobę.
O największej charyzmie. Taką, która zabiera oddechy, kiedy wchodzi do pomieszczenia. Na czym będzie polegała jej wyjątkowość? A może nie będzie można tego określić?
DZIEŃ 7.
Napisz najbardziej kiczowatą scenę, jaka może istnieć.
DZIEŃ 8.
Opisz atak paniki.
Pokaż go z perspektywy osoby nim dotkniętej, nie obiektywnego, postronnego widza. Użyj jak najbardziej nietypowych środków, kompozycji, eksperymentuj, pobaw się rzeczywistością widzianą przez zasłonę chorobicznego lęku.
DZIEŃ 9.
Opisz dialog, w którym nikt nie wypowiada żadnego słowa.
Czego użyjesz? Mowy ciała? Czy bohaterowie będą pisać? Czy znaczącym punktem będzie właśnie to, że się nie rozumieją?
DZIEŃ 10.
Opisz scenę pościgu z perspektywy osoby ściąganej, jak i ścigającej. Naszą ofiarą będzie młoda, przerażona dziewczyna o zakrwawionych dłoniach i bliżej nieokreślonej osobowości, a ścigającym – zdesperowany, zgorzkniały, oddany z pasją swojej pracy generał tajnych służb specjalnych. Czy ich myśli będą się przeplatać? Czy najpierw opiszesz jedną wersję, a potem drugą?
DZIEŃ 11.
Opisz ból. Rzuć bezbronnego bohatera/bohaterkę pod koła pędzącego samochodu i obserwuj, jak cierpi, kiedy jego nogi łamią się z trzaskiem. A potem wejdź w jego umysł i przelej uczucia w słowa.
DZIEŃ 12.
Spróbuj wywołać wzruszenie. To dość trudne. Jak to zrobić, nie zagłębiając się w długą, skomplikowaną historię?
DZIEŃ 13.
„Mogę wszystko. Jestem wszystkim. Tworzę wszechświaty. Wystarczy jeden ruch mojej dłoni, aby któryś z nich runął” – włóż te słowa w usta jakiejś postaci. Może to być jakieś bóstwo, wspaniała królowa, może mała dziewczynka.
DZIEŃ 14.
Dzisiaj wymyśl pięć tytułów opowiadań. Same tytuły. Nie musisz rozwijać tych powieści na żaden sposób. Nawet nie musisz wiedzieć, o czym będą.
DZIEŃ 15.
Przedstaw bohatera, NIE mówiąc:
jak się nazywa, ile dokładnie ma lat, jaki ma kolor oczu i włosów, czym zajmuje się na co dzień, jakie są jego największe zalety.
DZIEŃ 16.
Opisz scenę, w której bohater zmaga się z uzależnieniem. Może to być alkohol, słodycze, dziwne, świecące tabletki czy uciekanie z domu w poszukiwaniu ryzyka. Czy bohater wygra, czy przegra ze swoją słabością?
DZIEŃ 17.
Namaluj słowami najpiękniejszy strój, jaki widziała Twoja wyobraźnia. Opisz materiał, fakturę, kolory i błyski, każdy znaczący szczegół i jeszcze więcej.
DZIEŃ 18.
Opisz zwykłą, codzienną czynność, na przykład zaparzanie herbaty, tak, jakby to była najbardziej niezwykła rzecz, której bohater doświadczył.
DZIEŃ 19.
Opisz najmilszy i najprzytulniejszy pokój, jaki może istnieć.
DZIEŃ 20.
Napisz scenę, w której dwoje zakochanych bohaterów próbuje udawać, że wcale nie są w sobie zakochani.
DZIEŃ 21.
Napisz tą samą scenę dwa razy. Jedna wersja będzie miała miejsce w dzień, druga w nocy. Jak wpłynie to na ich atmosferę? Co się zmieni?
DZIEŃ 22.
Wyobraź sobie niekonwencjonalne, niezwykłe pod wybranym względem więzienie. Jesteś jednym z więźniów. Napisz kartkę z dziennika, opisując swój dzień swoim własnym, naturalnym, szczerym stylem.
DZIEŃ 23.
Pomyśl o ulubionej piosence. Spróbuj napisać do niej własny tekst.
DZIEŃ 24.
Coś, przez co każdy pisarz musi w końcu przejść – scena miłości.
Twoja bohaterka płakała, a teraz całuje. Ubierz tą scenę w kontekst, barwy, uczucia.
DZIEŃ 25.
Spróbuj ułożyć kilka inspirujących, prostych cytatów. Wykorzystaj wyjątkowe, dziwne myśli, które czasem przypadkowo przewijają Ci się przez głowę.
DZIEŃ 26.
Opisz najwspanialszy występ Twojego bohatera. Taniec, gra na fortepianie, skok z wieżowca. Coś, nad czym pracował latami, w co włożył największą pasję, co stało się magią, co opanował do perfekcji. Owiej tą scenę epickością, podniosłą atmosferą, niech czytelnik wręcz słyszy przepiękną muzykę płynąca ze świata powieści.
DZIEŃ 27.
Twój bohater przeżywa załamanie psychiczne. Nie możesz mu pomóc, musisz opisać wszystko, co czuje. Nie martw się. Może potem będzie lepiej.
DZIEŃ 28.
Stwórz krótkie, nietypowe definicje podanych słów:
„Zmęczenie”
„Róż”
„Szkło”
„Deszcz”
„Zakochanie”
DZIEŃ 29.
Opisz scenę, w której nadzieja wlewa się w nasze serca niczym brzoskwiniowe promienie wstającego słońca.
DZIEŃ 30.
Napisz coś, czego z własnej woli nigdy byś nie napisał. – czyli Harrego Pottera

Koniec. Brawo, to było niezwykłe.

Odpowiedz
1
ilusionniste

ilusionniste

Chętnie bym się podjęła. Można wykonać to wyzwanie poza SQ? Np. na Wattpadzie. Niestety nie ogarniam jak pisać opowiadania na SQ. Ledwo skleiłam pierwszy quiz :/

Odpowiedz
Anusia145

Anusia145

Podejmuję się!

Odpowiedz

Klaudia_Pariska

Podejmuję się!

Odpowiedz
.Emisia.

.Emisia.

Super, ale nie mam czasu niestety😅

Odpowiedz
Katsuki_Bakugo

Katsuki_Bakugo

Oto Twoje wyzwanie!
Oto 30 dni kreatywnego pisania. Codziennie otrzymasz jedno unikatowe zadanie. Codziennie piszesz fragment tekstu, tak długi, jak zechcesz, zinterpretowany na swój niepowtarzalny sposób – to Ty jesteś twórcą.
Skopiuj poniższe wyzwanie i je wydrukuj, albo zapisz w telefonie.
Znajdź zeszyt, w którym będziesz pisać, albo utwórz dokument w komputerze. Nie trzeba nic więcej. Teraz wszystko w Twoich rękach!

DZIEŃ 1.
Znajdź w gazecie czy książce dowolne zdjęcie przedstawiające wspaniały widok i opisz go najbardziej obrazowo, jak potrafisz. Możesz nawet użyć zdjęcia umieszczonego powyżej, w wyniku.
DZIEŃ 2.
Napisz wiersz o dłoniach.
Wystarczy kilka linijek. Przenieś w niego uczucia. Potem przeczytaj go podniosłym i dumnym głosem, nawet, jeśli będzie fatalny.
DZIEŃ 3.
Stwórz głównego bohatera nieokreślonej powieści, którego byś nienawidził.
Pamiętaj, nie musi być stereotypowym wcieleniem zła i kwintesencją cech, których nie cierpisz. Spróbuj rozegrać to na inny sposób.
DZIEŃ 4.
Napisz fragment tekstu z dużą ilością powtórzeń, ale wkomponuj je tak, by nie brzmiał kiczowato, a nowatorsko.
DZIEŃ 5.
Opisz jakąkolwiek scenę, która wywoła prawdziwy strach u czytelnika.
Czego użyjesz? Nietypowej kompozycji? Utrzymania czytelnika w stanie niewiedzy? Tradycyjnej ciszy, ciemności i krwi?
DZIEŃ 6.
Opisz zachwycającą osobę.
O największej charyzmie. Taką, która zabiera oddechy, kiedy wchodzi do pomieszczenia. Na czym będzie polegała jej wyjątkowość? A może nie będzie można tego określić?
DZIEŃ 7.
Napisz najbardziej kiczowatą scenę, jaka może istnieć.
DZIEŃ 8.
Opisz atak paniki.
Pokaż go z perspektywy osoby nim dotkniętej, nie obiektywnego, postronnego widza. Użyj jak najbardziej nietypowych środków, kompozycji, eksperymentuj, pobaw się rzeczywistością widzianą przez zasłonę chorobicznego lęku.
DZIEŃ 9.
Opisz dialog, w którym nikt nie wypowiada żadnego słowa.
Czego użyjesz? Mowy ciała? Czy bohaterowie będą pisać? Czy znaczącym punktem będzie właśnie to, że się nie rozumieją?
DZIEŃ 10.
Opisz scenę pościgu z perspektywy osoby ściąganej, jak i ścigającej. Naszą ofiarą będzie młoda, przerażona dziewczyna o zakrwawionych dłoniach i bliżej nieokreślonej osobowości, a ścigającym – zdesperowany, zgorzkniały, oddany z pasją swojej pracy generał tajnych służb specjalnych. Czy ich myśli będą się przeplatać? Czy najpierw opiszesz jedną wersję, a potem drugą?
DZIEŃ 11.
Opisz ból. Rzuć bezbronnego bohatera/bohaterkę pod koła pędzącego samochodu i obserwuj, jak cierpi, kiedy jego nogi łamią się z trzaskiem. A potem wejdź w jego umysł i przelej uczucia w słowa.
DZIEŃ 12.
Spróbuj wywołać wzruszenie. To dość trudne. Jak to zrobić, nie zagłębiając się w długą, skomplikowaną historię?
DZIEŃ 13.
„Mogę wszystko. Jestem wszystkim. Tworzę wszechświaty. Wystarczy jeden ruch mojej dłoni, aby któryś z nich runął” – włóż te słowa w usta jakiejś postaci. Może to być jakieś bóstwo, wspaniała królowa, może mała dziewczynka.
DZIEŃ 14.
Dzisiaj wymyśl pięć tytułów opowiadań. Same tytuły. Nie musisz rozwijać tych powieści na żaden sposób. Nawet nie musisz wiedzieć, o czym będą.
DZIEŃ 15.
Przedstaw bohatera, NIE mówiąc:
jak się nazywa, ile dokładnie ma lat, jaki ma kolor oczu i włosów, czym zajmuje się na co dzień, jakie są jego największe zalety.
DZIEŃ 16.
Opisz scenę, w której bohater zmaga się z uzależnieniem. Może to być alkohol, słodycze, dziwne, świecące tabletki czy uciekanie z domu w poszukiwaniu ryzyka. Czy bohater wygra, czy przegra ze swoją słabością?
DZIEŃ 17.
Namaluj słowami najpiękniejszy strój, jaki widziała Twoja wyobraźnia. Opisz materiał, fakturę, kolory i błyski, każdy znaczący szczegół i jeszcze więcej.
DZIEŃ 18.
Opisz zwykłą, codzienną czynność, na przykład zaparzanie herbaty, tak, jakby to była najbardziej niezwykła rzecz, której bohater doświadczył.
DZIEŃ 19.
Opisz najmilszy i najprzytulniejszy pokój, jaki może istnieć.
DZIEŃ 20.
Napisz scenę, w której dwoje zakochanych bohaterów próbuje udawać, że wcale nie są w sobie zakochani.
DZIEŃ 21.
Napisz tą samą scenę dwa razy. Jedna wersja będzie miała miejsce w dzień, druga w nocy. Jak wpłynie to na ich atmosferę? Co się zmieni?
DZIEŃ 22.
Wyobraź sobie niekonwencjonalne, niezwykłe pod wybranym względem więzienie. Jesteś jednym z więźniów. Napisz kartkę z dziennika, opisując swój dzień swoim własnym, naturalnym, szczerym stylem.
DZIEŃ 23.
Pomyśl o ulubionej piosence. Spróbuj napisać do niej własny tekst.
DZIEŃ 24.
Coś, przez co każdy pisarz musi w końcu przejść – scena miłości.
Twoja bohaterka płakała, a teraz całuje. Ubierz tą scenę w kontekst, barwy, uczucia.
DZIEŃ 25.
Spróbuj ułożyć kilka inspirujących, prostych cytatów. Wykorzystaj wyjątkowe, dziwne myśli, które czasem przypadkowo przewijają Ci się przez głowę.
DZIEŃ 26.
Opisz najwspanialszy występ Twojego bohatera. Taniec, gra na fortepianie, skok z wieżowca. Coś, nad czym pracował latami, w co włożył największą pasję, co stało się magią, co opanował do perfekcji. Owiej tą scenę epickością, podniosłą atmosferą, niech czytelnik wręcz słyszy przepiękną muzykę płynąca ze świata powieści.
DZIEŃ 27.
Twój bohater przeżywa załamanie psychiczne. Nie możesz mu pomóc, musisz opisać wszystko, co czuje. Nie martw się. Może potem będzie lepiej.
DZIEŃ 28.
Stwórz krótkie, nietypowe definicje podanych słów:
„Zmęczenie”
„Róż”
„Szkło”
„Deszcz”
„Zakochanie”
DZIEŃ 29.
Opisz scenę, w której nadzieja wlewa się w nasze serca niczym brzoskwiniowe promienie wstającego słońca.
DZIEŃ 30.
Napisz coś, czego z własnej woli nigdy byś nie napisał.

Koniec. Brawo, to było niezwykłe.

Odpowiedz
1
.Candy.

.Candy.

@Natalka_Love
ja też.

Odpowiedz

Nowe

Popularne

Kategorie

Powiadomienia

Więcej